۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۳۲۱۹۲۱
امام جمعه شهرری:

شهدا حق بزرگی بر گردن ملت و مسؤولان دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری بر ضرورت قدردانی از شهدا و خانواده‌های آن‌ها تأکید کرد و گفت: شهدا و خانواده‌های مکرم آنان حق بزرگی بر گردن ملت و مسؤولان دارند.
شهدا حق بزرگی بر گردن ملت و مسؤولان دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا که در حسینیه الزهرا(س) شهرری برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا در زمینه اینکه بالاترین وظیفه مردم و مسؤولان در برابر خانواده معزز شهدا چیست، گفت: بالاترین وظیفه مردم و مسؤولان نسبت به شهدا و خانواده‌های معزز آنان تکریم و تجلیل از آنان است.

 

وی افزود: شهدا و خانواده مکرم آنان حق بزرگی بر ملت و مسؤولان دارند آنان با همه وجود عزیزان خود را راهی میدان مبارزه با دشمن کردند تا اسلام و انقلاب باقی بماند و بعد از شهادت فرزندانشان، زینب(س) گونه صبر کردند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه شهدا و خانواده مکرم آنان در همه عرصه‌ها پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه بودند، ابراز کرد: خانواده شهدا جگر گوشه‌هایشان را برای دفاع و صیانت از انقلاب و اسلام فدا کردند در حالی که آن ها هیچ دینی بر ما نداشتند به همین دلیل امروز، فداکاری آنان جای تقدیر و تشکر دارد.

 

امام جمعه شهرری، آبرو و عزت امروز ملت ایران را ثمره جانفشانی شهدا دانست و گفت: شهدا ولی نعمت ملت ایران هستند و حفظ حرمت آنان و خانواده معززشان بر همگان لازم و ضروری است.

 

وی افزود: تعظیم و رسیدگی به خانواده شهدا بسیار ارزشمند و قابل تحسین است چرا که آنان نزد خداوند متعال دارای منزلتی عظیم هستند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در پایان درباره برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از خانواده معزز شهدا و تأثیر آن در اذهان عمومی، گفت: قطعا بازگو کردن خاطرات و وصایای شهدا در زوایای مختلف اجتماعی تاثیرات مثبتی خواهد داشت که کمترین تاثیر آن شرکت مردم در این نوع گردهمایی‌ها است که نشان از قدردان بودن مردم از شهدا و خانواده مکرم آنان و فراموش نکردن آرمان‌های شهدا خواهد بود./813/202/ب1

ارسال نظرات