۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۳۲۲۳۵۰
مدیر حوزه علمیه کاشان:

حرکت در مسیر امام کشور را در بالاترین عرصه جهانی قرار می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: اگر بخواهیم کشور را از آسیب ها حفظ کنیم باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و اگر بخواهیم امروز در سایه نظام در بالاترین عرصه های جهانی قرار داشته باشیم و افتخار کسب کنیم باید خودمان را در مسیری که امام برای ما تعیین کرد حرکت کنیم.
جلسه شوراي اداري كاشان حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان شامگاه پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان کاشان در سال جاری در سالن اجتماعات دارالسلام و در جوار گلزار شهدای کاشان، گفت: وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل را که بررسی می کردم، به نظرم رسید تمام فرمایشات امام خمینی(ره) طی 11 سال رهبری در چهار جمله کلیدی است.

 

وی افزود: اگر ما این چهار فصل انقلاب اسلامی را که امام همه حیات و زندگی خود را برای ما صرف کرد، او ضرر نکرد و ما ضرر کردیم چرا که امام تنها کسی است که در وصیت‌نامه اش نوشت، من با دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیری شاد و روحی امیدوار به فضل خدا به جایگاه ابدی سفر می‌کنم.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: امام راحل با همه مخاطراتی که در زندگی خود داشت، اما توانست تمام حکومت ها و نظام‌های سیاسی را در عرصه‌های جهان بلرزاند و این بیانگر این است که امام از آنچه که انجام می دهد اطمینان خاطر دارد، چرا که می فرماید، ما یک لحظه نیز از عملکرد خودمان نادم و پشیمان نیستیم.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان امام راحل را  الگوی جهانی دانست و با تأکید بر این که باید امام را در جهان عرضه کنیم، گفت: به نظر می‌رسد همه جملات امام را می توان در چهار جمله محرم و صفر را زنده نگه داریم، چرا که  هرچه داریم از محرم و صفر است، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد که  این پیام امام راحل را امروز خوب می توان درک کرد، مسجد سنگر است و سنگر ها را حفظ کنید و  همچنین هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

 

وی یاد آورشد: اگر همه حیات سیاسی امام راحل را در چهار جمله خلاصه کنیم این چهار جمله اوج کلام امام و اصول اولیه امام است که امام جمهوری اسلامی را بر پایه آن بنا کرد و ادامه داد و و هر چه را وصیت کرد بر پایه همین مبانی است.

 

به گفته وی، اگر بخواهیم مبنای انقلاب را نگهداری کنیم محرم و صفر است،  اگر بخواهیم سنگرهای خود را نگه داریم مساجد است، اگر بخواهیم کشور را از آسیب ها حفظ کنیم باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و اگر بخواهیم امروز در سایه نظام در بالاترین عرصه های جهانی قرار داشته باشیم و افتخار کسب کنیم باید خودمان را در مسیری که امام برای ما تعیین کرد حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام فرجی مبارزه با استکبار را مسیر تعیین شده امام برای ما دانست و افزود: به تعبیر امام راحل،  تا پرچم لا اله الا الله محمد رسول الله در جهان طنین انداز نشده ما هستیم و مبارزه  هم هست، به این معنی که مبارزه تمام نشدنی نیست و اگر یک روز تصور کنیم مبارزه ما با استکبار تمام شده است ما ضرر کرده ایم.

 

وی در ادامه، پشتیبانی از ولایت و حفظ حجاب را دو پیام همه شهدا در وصیت نامه های شهدا اعلام کرد و گفت: شهدای در وصیت نامه های خود آن هم در برهه ای از زمان تأکید پشتیبان ولایت و حفظ حجاب داشتند که همه ملت یک صدا پشتیبان ولایت فقیه و با همه با حجاب بودند.

 

وی افزود: شهدا اگر در آن دوره تأکید بر پشتیبانی از ولایت فقیه و حفط حجاب داشتند، نه این که برای آن دوره بود بلکه شهدا فضای دیگری را می دیدند که سفارش پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ حجاب داشتند.

 

حجت الاسلام فرجی افزود: در دوران دفاع مقدس پشتیبانی از ولایت فقیه و حجاب بود اما علت این که شهدا در وصیت‌نامه‌های خود به آن تأکید داشتند این بود همه شهدا در پیروی از امام مشترک القول بودند.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به دو حدیث از پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول اکرم می فرماید، اگرمسؤولیتی را به تو پیشنهاد کردند که نمی‌توانی انجام بدهی، اگر قبول کردی خیانت کردی و دوم اگر مسؤولان به تو پیشنهاد مدیریت کردند و توان آن را داشتی اما فرد دیگری را می‌شناسی که در این کار از تو قوی تر است، اگر او را معرفی نکنی خیانت کرده ای.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این‌که اسلام نخبه پرور است و کسی که بهتر می تواند مدیریت کند باید در راس باشد حتی درباره فقیه نیز می فرماید، اگر فقیهی ‌را انتخاب می کنید باید فقیهی باشد که اعلم فقها است چرا چون بیشتر تشخیص می دهد و کسی را که بهتر می فهمد باید در مسائل مدیریتی حتی مدیریت های کوچک انتخاب کرد.

 

به گفته وی، یکی از کاربردهای مدیریت های اسلامی می تواند در انجام وظیفه و خدمت به مردم باشد.

 

وی از مدیران خواست سال هایی را که رهبر معظم انقلاب نامگذاری کردند به عنوان الگوی رفتاری مدیران جامعه انتخاب کنند، چرا که پیام های رهبری زیر ساخت های کشور است وتمام شدنی نیست و به عنوان زیر ساخت باید از آن نگهداری کرد و در صورت امکان فرمانداران از آن به عنوان یک طرح و یک ساختار نظام تنظیم کنیم و به عنوان یک الگو در ادارات نصب و براساس این الگو برنامه ریزی کرد.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان همچنین به مدیران شهرستان کاشان توصیه کرد بعد از هر نماز به ویژه نماز صبح دعای مخصوص بیعت با امام زمان(عج) را بخوانند و هر روز با امام زمان خود بیعت کنند و از خدا بخواهند در مسوؤلیت سنگینی که در قبال شهدا و جانبازان و مردم دارند تلاش مضاعف و شبانه روزی داشته باشند و تعهد کنند از  امروز تمام عمر خود را با رضایت خدا و امام زمان سپری کنند.

 

شایان ذکر است، در پایان جلسه امروز شورای اداری شهرستان کاشان، مدیران ادارات، نهاد ها و دستگاه های شهرستان کاشان با حضور در گلزار شهدا با آرمان شهدا تجدید بیعت کردند./1307/202/ب2

ارسال نظرات