۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۳۲۳۷۴۷
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی، راه پیاده‌سازی شعار سال را هموار کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی، بایستی با ارائه فرهنگ برخاسته از نصوص دین در مذمت اسراف و تشویق صرفه‌جویی، راه را برای پیاده‌سازی شعار امسال فراهم کنند.
حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی، راه پیاده‌سازی شعار سال را هموار کنند

حجت‌الاسلام یوسف جمالی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به شعار سال جدید، گفت: مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌ امام خامنه‌ای حفظه الله، امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اعلام فرمودند که پیام آن، ضرورت اقدام در میدان اقتصادی است، اما آنچه مهم است، قید مقاومتی بودن آن است.

 

وی افزود: یقیناً بین مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، فرسنگ‌ها فاصله است؛ آنچه ما در کشورهای بحران‌زده می‌بینیم، از قبیل ریاضت‌های اقتصادی، همان مقاومت اقتصادی است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، تصریح کرد: ارکان اقتصاد منابع، تولید و مصرف است و اقتصاد مقاومتی، هر سه آن را در بر می‌گیرد، از این رو نمی‌توان فرهنگ را جدای از این فرآیند تصور کرد.

 

حجت‌الاسلام جمالی اذعان داشت: "با توجه به اینکه در کشور ما، از نظر منابع، با مشکل چندانی مواجه نیستیم و تولید هم تأثیرپذیر از مصرف است، آنچه بیشتر مدنظر است، تکیه‌بر فرهنگ مصرف و سبک زندگی اسلامی است.

 

وی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی، بایستی با ارائه فرهنگ برخاسته از نصوص دین در مذمت اسراف و تشویق صرفه‌جویی، راه را برای پیاده‌سازی این شعار فراهم کنند.

 

امام‌جمعه موقت بوشهر ادامه داد: فرهنگ اسلامی ایرانی ما به‌هیچ‌وجه تجمل‌گرایی را پیشنهاد نمی‌کند، بلکه در مقابل آن می‌ایستد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: استفاده از تولیدات داخلی عبارت از حمایت، توسعه و رونق بخشیدن آن و نیروی انسانی داخلی است.

 

وی ابراز داشت: پیشنهاد می‌شود راهکارهای عملی جهت تبلیغ این مهم در اختیار مدارس علمیه قرار گیرد و حوزه‌های علمیه که همیشه در تحقق فرمایشات معظم له پیشتاز بوده‌اند، با استفاده از ظرفیت‌های تأثیرگذار خود، فرهنگ صحیح مصرف را ترویج کنند./846/302/ب1

ارسال نظرات