۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۲۳۹۲۵
امام جمعه شهرری:

بی اعتمادی ملت ثمره بداخلاقی و عهدشکنی آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار نسبت به آمریکا و غرب بدبینی خود را اعلام کردند و فرمودند ما به آمریکا و غرب اعتماد نداریم؛ این فرمایش رهبری به دلیل بداخلاقی و عهدشکنی مستمر آمریکا است.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در خطبه اول نمازجمعه که در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) فرمود خداوند بنده‌ای را دوست می‌دارد که در هنگام هجوم شهوات، عقل و تقوای خالصانه او مانع دچار شدنش به گناه و فعل حرام شود.

 

وی با اشاره به کلام امام سجاد(ع) در مکارم الاخلاق، بیان داشت: امام سجاد(ع) فرمودند خدایا مرا به زیور صالحان بیارای و لباس تقوا را زینت من قرار ده؛ زینت‌های دنیا به دو صورت ظاهری و باطنی تقسیم می‌شوند زینت‌های ظاهری دنیا سبب آزمایش انسان و زینت‌های باطنی که همان ایمان است موجب قرب انسان به الله می‌شود که زینت باطنی به مراتب با اهمیت‌تر از زیور ظاهری به شمار می‌آید.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی در خطبه دوم، نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت نمود و گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند ای مردم نسیم رحمت الهی گاهی در طول دوران زندگی شما می‌وزد و باید از این فرصت‎ها بهترین بهره‌ها را برد؛ رجب، شعبان و رمضان از جمله این فرصت‌ها به شمار می‌آید و ما باید ماه رجب را قدر بدانیم و روزه‌داری، استغفار، توبه و صدقه دادن در این ماه بسیار سفارش شده است.

 

امام جمعه شهرری با تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر(ع)، ابراز کرد: اسلام و تشیع مدیون امام محمد باقر(ع) است چرا که ایشان و امام صادق(ع) با تاسیس حوزه‌های علمیه، اسلام را از گزند و هجمه خرافات محفوظ ساختند.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی اظهار داشت: امام هادی(ع) با تاسیس تشکل نواب سبب شد تا مردم سؤالات دینی خود را در زمان غیبت با رجوع به آنان رفع کنند اگر تشکل نواب تشیع نبود امروز چیزی از تشیع باقی نمانده بود.

 

وی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در حضور مسؤولان سه قوه و دیگر نهادها، تأکید کرد: من از نهادها و قوه‌هایی که در رفع مشکلات مردم تلاش کنند به جد حمایت می‌کنم و خواهم کرد.

 

امام جمعه شهرری ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره مردم را به حمایت از قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی دعوت و توصیه کرده‌اند تا آنان تضعیف نشوند، به همین جهت ما نباید به کسی اجازه شیطنت دهیم و این در حالی است که انتقاد مثبت بسیار مفید و سازنده است.

 

وی افزود: نکته دیگر در بیانات امام خامنه‌ای این است که همه مسؤولان خدمتگزار مردم هستند و آنان موظف هستند مشکلات مردم را در زمینه اقتصاد و تورم رفع کنند و این خدمت در نزد خداوند بسیار با ارزش و پسندیده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی عنوان کرد: حضرت آقا برای چندمین بار نسبت به آمریکا و غرب بدبینی خود را اعلام کردند و فرمودند ما به آمریکا و غرب اعتماد نداریم؛ این فرمایش رهبری به دلیل بداخلاقی و عهدشکنی مستمر آمریکا است چرا که ایران در طی این چند سال به همه تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده اما هرگز شاهد عملکرد غرب و آمریکا به تعهداتشان نبوده است.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مورد راهکار در برابر عهدشکنی‌های آمریکا فرمود ما باید به تولیدات و امکانات داخلی خود تکیه کنیم.

 

امام جمعه شهرری درباره پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل راهکاری است که بخشی از آن به مسؤولان و بخش دیگر مربوط به مردم است که باید به آن توجه کنند مردم با جلوگیری از اسراف و صرفه‌جویی می‌توانند مقاومت اقتصادی را در جامعه جاری و از تولیدات داخلی برای پیشرفت کشور حمایت کنند./813/201/ب2

ارسال نظرات