۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۲۴۰۴۸
رییس ستاد زکات شهرستان کاشان:

روستاهای شهرستان کاشان دارای شورای زکات هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد زکات شهرستان کاشان گفت: از 51 روستای شهرستان کاشان 43 روستا در 6 شهر تابعه شهرستان دارای شورای زکات هستند.
حجت الاسلام مجيد سهراب زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده رییس ستاد زکات شهرستان کاشان پبش از ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان کاشان با تبریک حلول ماه مبارک رجب و میلاد امام باقر(ع) گفت: سال گذتشه مبلغ 9 میلیارد و 249 میلیون ریال زکات در شهرستان کاشان جمع آوری شده است.

 

وی افزود: از مبلغ 9 میلیارد و 249 میلیون ریال زکات جمع آوری شده شهرستان کاشان در سال گذشته، مبلغ 7 میلیون و 500 هزار ریال زکات واجب و مابقی آن زکات مستحبی است.

 

حجت الاسلام سهراب زاده یادآور شد: سال گذشته مبلغ 4 میلیارد و 648 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده برای مسکن نیازمندان و مبلغ 35 میلیون ریال برای هزینه درمان نیازمندان و مابقی آن برای پروژه های در دست اقدام هزینه شده است.

 

رییس ستاد زکات شهرستان کاشان در ادامه از اجرای طرح شجره طیبه همزمان در 40 روستای شهرستان کاشان خبر داد و یادآور شد: در طرح شجره طیبه شهرستان کاشان، طرح پلاک کوبی درختان در 42 روستا از 51 روستای این شهرستان انجام شده است.

 

حجت الاسلام سهراب زاده یادآور شد: در طرح پلاک کوبی درختان روستاهای شهرستان کاشان تا کنون 480 درخت پلاک کوبی شده است تا در آمد حاصل از فروش میوه های این درختان هزینه نیازمندان این روستاها شود.

 

حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان نیز با اشاره به بیش از 600 پزشک و بیش از یک هزار عضو هیأت علمی دانشگاهی در شهرستان کاشان گفت: این ظرفیت بزرگی در این شهرستان است که تاکنون از ظرفیت آنها در امر زکات استفاده نشده است تا با احداث مراکز درمانی برای نیازمندان، مشکل درمانی آنها برطرف شود.

 

وی شناخت و هدایت افراد خیر به طرف ستاد و ظرفیت مراکز صنعتی و تجمع خیرات در امر خیر می تواند کمک شایانی به نیازمندان شهرستان کاشان داشته باشد.

 

شایان ذکر است، اولین جلسه شورای زکات شهرستان در سال جاری با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، حجت الاسلام رنجبر مدیر ستاد زکات استان اصفهان و امامان جمعه شهرهای تابعه کاشان و مدیران شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز برگزارشد./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات