۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۳۲۴۰۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

تربیت نیرو مهم‌ترین اقدام امام محمد باقر برای نشر معارف است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با توجه به موقعیت سیاسی دوران زندگی امام محمد باقر(ع) شاگردپروری از مهم‌ترین اقدامات ایشان در راستای نشر معارف است.
حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به مناسبت میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع)، بیان کرد: دوران امامت امام باقر(ع) در یک تغییر حاکمیت نظام سیاسی قرار گرفت و به دلیل مصادف شدن با انتهای دوران حکومت اموی که آخرین خلیفه آن رو به ضعف داشت و به دلیل تقارن با ابتدای دوران حکومت عباسی که ادعای مودت با اهل بیت (ع) را داشت امام باقر(ع) و امام صادق(ع) توانستند با استفاده از حداکثر ظرفیت زمانی و مکانی در مدینه مردم را به سمت و سوی معارف اسلام ناب محمدی(ص) سوق دهند.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی امامان از عصمت و علم برخوردار هستند اما به بواسطه شرایط زمانی توانسته اند به نشر معارف بپردازند، اظهار داشت: امام محمد باقر (ع) با توجه به این شرایط توانست از سرچشمه زلال اسلام ناب و با استفاده از بیان روایات حقیقت دین را برای مردم آشکار سازد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: پاسخ دادن به سوالات مردم و تربیت نیرو و شاگردپروری در علوم مختلف همچون فلسفه، ریاضی و شیمی که در آینده بسیار بشریت به آنها نیاز پیدا کرد از دیگر اقدامات این امام همام در راستای روشنگری مردم و آشنایی آنها با اسلام ناب محمدی(ص) بود.

 

حجت الاسلام قربانپور تربیت حدود چهار هزار شاگرد توسط امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) را حاصل تلاش های این بزرگواران در عرصه بیان حقایق اسلام به مسلمانان دانست و اظهار داشت: در آن دوران به دلیل اوضاع حاکمیتی مردم نیزبه سمت آشنایی با حقایق اسلام روی آورده بودند و نسبت به این موضوع اشتیاق داشتند.

 

وی معصومین (ع) را منبع فیض دانست و گفت: به دلیل اینکه معصومین (ع) دارای عصمت هستند و حتی فکر خطا هم از ذهنشان خطور نمی کند می توانند حجت شرعی برای مردم باشند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه رفتار و گفتار معصومین و امامان بزرگوار به عنوان الگویی برای سایر مردم به ویژه مسلمانان تلقی می شود، افزود: در جامعه اسلامی رفتار، سیره، گفتار و منش ائمه معصومین (ع) برای مردم حجت است و ما می توانیم به مستند سازی آنها بواسطه استفاده از تمامی ابزارها جامعهرا به اخلاق اسلامی مزین نماییم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: زندگی امامان برای ما نقش ارزشی، اخلاقی و الگویی دارند و ما وظیفه داریم با توجه به شرایط کنونی و با در نظر گرفتن این مهم که در هر دوره ای نیاز به اخلاق و معارف، مباحث علمی و روزافزونی آنها نیاز دارد ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم.

 

حجت الاسلام قربانپور با توضیح اینکه امروز لازم است معارف را در فضاهای مجازی، دانشگاه ها، نشریات مکتوب و غیر مکتوب، در تمامی فضاهای تفریحی و حوزوی و غیر حوزوی نشر دهیم، اظهار کرد: برای استمرار معارف در جامعه استفاده از نخبگان آشنا به علوم مختلف همچون فلسفه و مسلط به زبان های مختلف دنیا ضروری است.

 

وی یادآور شد: سهل الوصول کردن معارف اسلام و روایات اهل بیت (ع) برای درک جوانان و برقراری ارتباط آنها با ائمه معصومین (ع) از وظایف مسؤولان جامعه بشمار می رود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی وجود گسستگی دینی در جامعه را ثمره عدم زبان فهم دانست و بیان داشت: درزمان اهل بیت(ع) امکانات همچون دوران حاضر نبود و با این وجود بسیاری از کارهای نشدنی را این بزرگواران شدنی کردند ؛ بنابراین در این دوران با توجه به وجود امکانات فراوان باید تربیت نیروی فنی و متخصص و متهعد به اخلاق دینی در راس امور قرار بگیرد تا اخلاق و امنیت دینی در جامعه نهادینه شود./842/302/ب3

ارسال نظرات