۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۳۲۴۷۰۹
عضو مجمع نمایندگان طلاب ایلام:

بهترین شرایط برای خودسازی در ماه رجب فراهم می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام محمدی ایلامی با بیان این‌که ماه پر فضیلت رجب بهترین شرایط را برای انسان در راستای خود و شناخت خدا فراهم می‌کند، گفت: اعتکاف بهترین زمانی است که انسان می‌توان با انجام اعمال عبادی، خودش را به خدا نزدیک کند.
ماه رجب

حجت الاسلام رحیم محمدی ‏ایلامی، نماینده طلاب و فضلای استان ایلام در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اعتکاف بهترین موقعیت است برای انسان که با انجام اعمال عبادی مربوط به این شب ها خودش را به خدا نزدیک کند، ابراز کرد: با توجه به اینکه ماه رجب ماه پر فضیلتی است و بهترین فضا را برای انسان در راستای شناخت خود و شناخت خدای خود فراهم می کند و نیز شناختن راه های رسیدن به خداوند را در این زمان انسان عملا می تواند تجربه کند؛ پس باید این فرصت را غنیمت شمرد و از آن در راستای تقرب به خداوند متعال سود جوید.

 

وی ادامه داد: با توجه به استقبال از فرهنگ اعتکاف در سال های اخیر اگر مسؤولان امکانات بیشتری را فراهم کنند مسلما افراد بیشتری در این فریضه الهی شرکت می کنند و از آن بهره می برند.

 

 حجت الاسلام محمدی ایلامی با بیان اینکه ما شاهد این مسئله هستیم که به دلیل استقبال زیاد مردم امکانات لازم برای حضور همه فراهم نیست، تصریح کرد: بسیاری از افراد به دلیل نبود ظرفیت برای حضور آنها در این مراسم ها، ثبت‌نام نمی شوند، در این راستا مسؤولان باید امکانات لازم را برای حضور بیشتر مردم در این فریضه الهی فراهم کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه در ادامه به مشکلات و محدودیت هایی که در اجرای این فرهنگ وجود دارد پرداخت و گفت: یکی از محدودیت ها بحث فضا و مکان است لذا باید با ایجاد فضاهای مناسب پاسخگوی نیازهای افراد باشیم تا امکان این که همه مردم در این مراسم شرکت کنند به وجود بیاید.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز بیش از هر چیز به معنویت نیاز دارد اما مسأله این است که ما متناسب با این نیاز برنامه ریزی نکردیم، اظهار داشت: با توجه به این نکته که اگر چه دشمن از روش‌های مختلف سعی در تضعیف معنویت افراد دارد ولی خدا باوری یک اصل فطری در درون انسان‌ها است.

 

حجت الاسلام محمدی ایلامی افزود: ما باید در این راستا تلاش بیشتری انجام دهیم و با برنامه ریزی دقیق تر روانشناسانه تر و روانکاوانه تر فرصت را از دست کسانی که مخالف معنویت هستند برباییم، چرا که انسان به دلیل نیاز فطری به معنویت به سمت راه های گوناگون می رود و با توجه به ایسم ها و عرفان های کاذب و گمراه کننده ما باید با برنامه ریزی درست جواب‏گوی این نیاز مردم باشیم.

 

وی در پایان با ذکر روایتی از امام علی (ع) گفت: امیرمؤمنان(ع) فرمودند، فرصت های خیری را که در اختیار شما قرار می گیرد غنیمت بشمارید که مثل ابر بهاری می گذرند، ماه رجب فرصت اعتکاف ماه شعبان ماه رمضان فرصت های خوبی هستند که اگر ما از آنها استفاده بکنیم، روح و ریحان و جنةالنعیم را به دست می‌آوریم و اگر استفاده نکنیم چیزی جز تأسف در پی نخواهد داشت./875/ت302/ی

ارسال نظرات