۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۲۵۰۳۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

طلاب، آیت‌الله واعظ طبسی را الگوی اخلاقی و مدیریتی خود قرار دهند

خبرگزاری رساـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های مرحوم آیت‌الله عباس‌ واعظ طبسی، گفت: باید این عالم فقید به عنوان الگوی اخلاقی و اسوه مدیریتی طلاب حوزه‌های علمیه و روحانیان قرار گیرد.
حجت الاسلام يعقوبي- مراسم چهلم آيت الله واعظ طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده سابق ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت سابق آستان قدس رضوی که با شرکت طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه، روحانیان و مسؤولان استانی در محل مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی عمر بابرکت خود را در راه خدمت صادقانه به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی صرف کرد.

 

وی با بیان اینکه این عالم فقید یکی از صدیقین انقلاب و نظام اسلامی بود، افزود: خداوند در قرآن در مورد صدیقین فرموده است: «إنما المؤمنون الذین آمنوا بالله و رسوله ثم لم یرتابوا و جاهدوا بأموالهم و أنفسهم فی سبیل الله أولئک هم الصادقون» که تمامی این ویژگی‌ها در مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی موجود بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه صداقت داشتن یکی از خصائل مهم است که خداوند در قرآن به تعابیر مختلفی از آن یاد کرده است، ادامه داد: بر اساس آموزه‌های قرآنی صداقت مراحل مختلفی از جمله صداقت در نیت، صداقت در گفتار، صداقت در گرایش‌های سیاسی و صداقت در عمل دارد.

 

وی با بیان اینکه مراحل چهارگانه صداقت در قرآن و آموزه‌های اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: در مقابل این صداقت که از شاخصه‌های افراد ممتاز محسوب می‌شود، نفاق قرار دارد که به برخی از افراد نفوذ کرده و آن‌ها را از زمره صدیقین خارج می‌کند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه صادق واقعی کسی است که در میدان عمل و مبارزه صداقتش را اثبات کند، ادامه داد: یکی از مصادیق صدیقین مورد نظر قرآن آیت‌الله واعظ طبسی بود که در همه مراحل مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و تلاش برای تشکیل نظام جمهوری اسلامی همواره با صداقت در صحنه حاضر بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این عالم فقید چه در ابتدای نهضت اسلامی و در عرصه روشنگری، چه در مرحله مبارزه با طاغوت و چه در زمان یاوری امام و رهبری در دوران بعد از انقلاب، با فراز و فرودهای زیادی مواجه شد اما این مشکلات کوچک‌ترین خلل و تردیدی در زندگی مجاهدانه وی به وجود نیاورد به‌گونه‌ای که تا پایان عمر بر همان باورهای اصیل اسلامی و انقلابی خویش استوار ماند.

 

وی با اشاره به مدیریت مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در آستان قدس رضوی، اظهار کرد: خدمات و فعالیت‌های این عالم بزرگوار در تولیت و توسعه آستان قدس، رسیدگی به موقوفات، فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی و توسعه حوزه‌های علمیه به‌گونه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب در اقامه نماز بر ایشان با تکرار جمله «اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا»، مجاهدت‌های وی را ستایش کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی با جان و مال خود از دین و انقلاب و نظام اسلامی دفاع کرد، افزود: این عالم فقید پیش از انقلاب با تمام وجود برای حمایت از امام راحل به میدان آمد و پس از پیروزی انقلاب نیز در آستان قدس رضوی با وجود اینکه شرعاً حق‌التولیه متعلق به ایشان بود، در کمال سادگی و زهد زندگی می‌کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه خدمات و فعالیت‌های مرحوم آیت‌الله عباس‌ واعظ طبسی برای همیشه در اذهان مردم باقی می‌ماند، افزود: باید این عالم فقید به عنوان الگوی اخلاقی و اسوه مدیریتی طلاب حوزه‌های علمیه و روحانیان قرار گیرد./9314/202/ب1

ارسال نظرات