۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۲۵۷۹۳
امام جمعه شهرضا:

مسؤولان زمینه‌های اجرای مطالبات رهبری را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا گفت: مطالبات رهبر معظم انقلاب در تمامی زمان‌ها برای رشد و تعالی کشور و ارتقای سطح رفاه مردم ارائه شده است و از همین جهت مسؤولان باید با جدیت، زمینه‌های لازم برای اجرای آن‌ها را فراهم کنند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی امام جمعه شهرستان شهرضا، عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان عنوان کرد: وقوع انقلاب اسلامی سبب شد تا بسیاری از سنت‌های اسلامی در جامعه به فرهنگ‌های غالبی تبدیل شود که سبب گرایش گسترده مردم به آن‌ها شده است.

 

وی تصریح کرد: ترویج سنت حسنه اعتکاف یکی از بهترین اقدامات فرهنگی است که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بین مردم جامعه ترویج شده و با استقبال کم نظیر مردم نیز همراه بوده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا همچنین با اشاره به استقبال گسترده جوانان از مراسم اعتکاف گفت: فرهنگ‌سازی صحیح سبب شده تا جوانان مؤمن و متعهد برای حضور در مراسم و ادای اعمال اعتکاف بیش از سایر اقشار جامعه داوطلب شوند و از این جهت باید از فرصت و موقعیت پیش آمده نهایت استفاده بشود.

 

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: باید قدر دورانی که در آن زندگی می‌کنیم بدانیم، در دوران ستم شاهی بسیاری از اعمال اسلامی برگزار نمی‌شد یا برگزاری آن‌ها با محدودیت همراه بود، که از جمله آن‌ها می توان به برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرده که تنها در یک مسجد شهر قم برگزار می‌شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری مرحله‌ دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهرضا و دهاقان گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در مرحله اول برگزاری انتخابات، برگ زرینی را بر افتخارات مردم منطقه افزود.

 

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در دومین دوره انتخابات مجلس، در واقع اتمام کاری است که نتایج آن، متوجه تمامی بخش‌ها و همه اقشار جامعه می‌شود.

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: برخی افراد، مدام به بهانه‌تراشی و ایراد از اقدامات انجام شده و یا طرح موضوعات جدید در مباحث فرهنگی می‌پردازند در حالی که شهرستان شهرضا از نظر پرداختن به مسائل فرهنگی در سطح استان از جایگاه نخست برخوردار است.

 

وی تأکید کرد: باید اقدامات انجام شده در موضوعات مختلف از جمله مباحث فرهنگی، از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد تا از اشکال‌تراشی بی‌مورد غرض‌ورزان، جلوگیری شود.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان شهرضا همچنین با اشاره به عنوان سال 95، گفت: در سال جاری باید مسأله اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارهای عملی در این زمینه بررسی و با جدیت اجرا شود.

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای اجرای اصول اقتصاد مقاومتی، کاهش واردات کالاهای خارجی و استفاده از کالاهای داخلی است، در سطح شهرستان هم مردم باید تلاش کنند، حتی‌المقدور کالاهای خارجی و وارداتی را نخرند و از نمونه‌های مشابه داخلی آن‌ها استفاده کنند.

 

وی تأکید کرد: مطالبات رهبر معظم انقلاب در تمامی زمان‌ها برای رشد و تعالی کشور و ارتقای سطح رفاه مردم ارائه شده است و از همین جهت مسؤولان باید با جدیت، زمینه‌های لازم برای اجرای آن‌ها را فراهم کنند.

 

امام جمعه شهرضا در پایان، گفت: برخی افراد دانسته یا نادانسته، از مسؤولان ایرادهایی را می‌گیرند که درست نیست و از همین جهت لازم است با بیان خدماتی که انجام می‌شود، از اشکال تراشی‌های غرض‌ورزان جلوگیری شود./868/202/ب1

ارسال نظرات