۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۳۲۵۹۱۰
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی:

اعتکاف سبب پرورش روح و جسم انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که فضای اعتکاف، فضای معنوی و خودسازی است، گفت: اعتکاف سبب پرورش روح و جسم انسان می شود و اهمیت آن باید به درستی در جامعه تبیین و نهادینه شود.
حجت الاسلام مصطفي ذوالفقاري، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که فضای اعتکاف، فضای معنوی و خودسازی است، اظهار داشت: اعتکاف سبب پرورش روح و جسم انسان می شود و اهمیت آن باید به درستی در جامعه تبیین و نهادینه شود.

 

اعتکاف فرصت مناسبی برای ایجاد رابطه با خداوند متعال

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: اعتکاف سنت بسیار حسنه‌ای است که فرد در ایام‌البیض (روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب) وارد مسجد جامع می‌شود و به عبادت و راز و نیاز با پروردگار خود می پردازد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان این که اعتکاف فرصت مناسبی برای ایجاد رابطه با خداوند متعال است، خاطر نشان کرد: برای فرد اعتکاف کننده ثواب‌ دو حج و دو عمره نوشته می شود و در روایات آمده است فرد معتکف تمامی گناهانش بخشوده می‌شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار داشت:  اعتکاف، فرصتی بسیار مناسب و ارزشمند برای انسان ها است که با خود خلوت و برای گناهان گذشته از خالق خود طلب بخشش کنند.

 

وی بیان کرد: همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت امام علی(ع) برنامه های متنوع و مردمی به همت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود و این کانون ها زمینه و فضای مسجد را برای حضور معتکفان فراهم کرده و در راستای برگزاری با شکوه این مراسم معنوی تلاش می کنند.

 

کانون های مساجد استان مرکزی میزبان معتکفان در ماه رجب

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: کانون های فرهنگی هنری میعادگاه شهدا، نورالزهرا(س)، ثامن الائمه(ع)، یاران محراب، صاحب العصر(عج)، اسلامی تربیت، شهدای رمضان، رضوی، شهید اشرفی اصفهانی، نورالهدی، شهید فرهاد مقیمی، شهدای کرهرود، شهدای سنجان، شهدای ضامنجان، مصباح، خادم الرضا(ع)، آل رسول(ص)، امام حسین(ع)، نجوا، شهید منصورستاری، پیامبر اعظم(ص)، علمدار، شهید مهدوی و کانون فرهنگی هنری شهدا از جمله کانون هایی هستند که در مناطق مختلف اراک میزبان معتکفین خواهر و برادر هستند.

 

وی افزود: کانون های مساجد استان مرکزی میزبان معتکفان در ماه رجب هستند و همچنین این کانون ها در راستای برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم معنوی و مذهبی اعتکاف تلاش می کنند تا زمینه و فضای مساجد برای حضور معتکفان به بهترین نحو موجود فراهم شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطر نشان کرد: کانون های مساجد استان مرکزی هر ساله به صورت خودجوش و مردمی همزمان با ایام البیض مراسم معنوی اعتکاف را در مساجد برگزار می کند که مورد استقبال عموم قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه با بیان این که اعتکاف برای جوانان بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: جوانان احساس نیاز معنوی دارند و می‌دانند که هیچ راهی جز ارتباط حقیقی قلبی با خداوند نیست که این موضوع در اعتکاف برای آنها تأمین می‌‌شود./842/302/ب2

ارسال نظرات