۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۲۲۸۹۰
امام جمعه بخش کاکی:

حمایت از ظرفیت تولید روستایی یکی از جلوه های عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه بخش کاکی بوشهر گفت: تمرکز بر عمران، توسعه روستایی، بهینه سازی و ترویج سکناهای معیشت محور در روستاها یعنی حمایت از ظرفیت تولید روستایی که یکی از جلوه های عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام محمدی امام جمعه کاکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، دومین جلسه کار گروه اقتصاد مقاومتی صبح امروز با حضور مدیر و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دشتی در نهاد امامت جمعه بخش کاکی تشکیل شد.

 

حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه بخش کاکی ضمن سپاس از فعالیت های اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دشتی، گفت: اقدامات شایسته ای در راستای توسعه و عمران روستایی صورت گرفته است و امروز نه تنها توجه به روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان ضروری است بلکه با تقویت و احیای روستاها باید زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

 

وی افزود: روستاهایی در بخش کاکی در سال 65 دچار سیل شد که متاسفانه مدت ها است عمران و آبادانی آنها رها شده است در صورتی که احیای این روستاها می تواند ضمن پایان دادن به بی توجهی به مرکز شهرستان دشتی در تولید و اقتصاد روستا محور اقدامات موثری در راستای اقدام و عمل با توجه به ظرفیت تولیدات کشاورزی و به ویژه دهکده تولیدات دامی این روستا با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی اقدامات موثری انجام داد.

 

امام جمعه بخش کاکی با اشاره به حضور زیر ساخت های لازم برنامه های توسعه ای و عمران روستایی به ترمیم و احیای شبکه آب و برق در روستاهای فوق که سبب امیدواری  مردم شده است، گفت: ظرفیت و امکان ایجاد دهکده دامپروری و تولیدات دامی در مسیله ها تا هلالی و سایر نقاط و روستاهای بخش وجود دارد و تمایل مردم به بازگشت و مهاجرت معکوس و روی آوردن به تولیدات روستایی و کشاورزی وجود دارد.

 

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: احیای روستاهای حاشیه رودخانه مند به تعبیر و طرح ما خط ممتد توسعه شهر کاکی است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت جهاد کشاورزی می توانند در زمینه ساخت مسکن معیشت محور مردم سیل زده این منطقه که مدت ها است ممر معاش خود را از دست داده اند کمک کنند .

 

وی همچنین با اشاره به رفع مشکل ثبت املاک مردم در شهر کاکی خواستار تسریع به حل این موضوع شد./203/833/ب1

ارسال نظرات