۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۲۳۲۹۳
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه:

بانک ها خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که بانک ها خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: بانک ها باید سیاست های کلی اقتصاد را که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر می شود به درستی انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعیدی، بعد از ظهر امروز در دیدار با کارکنان و مدیران بانک  مهر اقتصاد در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که متأسفانه تحریم های دشمن و بی توجهی برخی از مسؤولان معیشت مردم را دچار مشکل کرده و وضعیت اقتصادی کشور بحرانی است، گفت: با توجه به این که مسؤولان تمام مشکلات کشور را به تحریم های خارجی نسبت می دادند مردم پس از برجام انتظار بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی را داشتند.

 

وی افزود: متأسفانه نه تنها پس از برجام مشکلات ملت حل نشده، بلکه آمریکا از تعهدات خود شانه خالی کرده و نتایج برجام تنها بر روی کاغذ عنوان شده است و برای انجام نتایج بر جام در عمل، اقدامی از سوی غرب صورت نگرفته است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که مذاکرات آمریکا با ایران حتی زمانی که ممکن بود به شکست ختم شود، از سوی آمریکا دنبال شد، افزود: پافشاری آمریکا برای ادامه مذاکرات نشان دهنده قدرت منطقه ای و جهانی ملت ایران است.

 

حجت الاسلام سعیدی با تأکید بر این که نتایج برجام خوب بود ولی می توانست بهتر نیز باشد، تصریح کرد: ملت ایران در حال حاضر انتظار دارد که طرف غربی به تعهدات خود عمل کند، در غیر این صورت ملت ایران هرگز حاضر نخواهند شد از حقوق قانونی و شرعی خود صرف نظر کنند.

 

وی با تأکید بر این که نظام بانکی ما نباید به الگو برداری صرف از بانکداری غربی اکتفا کند، افزود: بانک ها باید به فکر اقتصاد و تولید باشند و نباید تنها هدف خود را از رابطه با مردم کسب سود قرار دهند.

 

امام جمعه قم با اشاره به این که باید بانک ها تا جایی که می توانند گره گشای مشکلات مردم باشند، اظهار کرد: نباید مردم مجبور شوند که به خاطر گرفتن وام به عقود اسلامی بی محلی کنند؛ زیرا بی اعتنایی به عقود اسلامی موجب ربوی شدن نظام بانکی و از بین رفتن برکت در کسب و کار می شود، به همین دلیل بانک ها مسؤولیت دارند در قبال وام هایی که در قالب عقود اسلامی به مردم پرداخت می کنند نظارت دقیق داشته باشند تا مفاد عقود به درستی اجرا شود.

 

حجت الاسلام سعیدی با بیان این که بانک ها خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، یادآور شد: بانک ها باید سیاست های کلی اقتصاد را که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر می شود به درستی انجام دهند، زیرا در اجرای رهنمودهای رهبری در داخل کشور مانعی مانند استکبار وجود ندارد؛ بنابراین مسؤولان نباید به بهانه عوامل خارجی از تحقق سیاست های داخلی خودداری کنند زیرا سخن گفتن از عنصر خارجی برای عمل نکردن به سیاست های داخلی نشانه ناکارآمدی مسؤولان  و سیاست های آن ها است و نشان می دهد که مسؤولان از انگیزه لازم برای شکوفایی چرخ های اقتصاد و پیشرفت و توسعه کشور بهره مند نیستند./968/202/ب2

ارسال نظرات