۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۲۳۴۱۳
حجت الاسلام ماندگاری:

انگیزه الهی و برنامه ریزی بر اساس دین سبب عاقبت بخیری می‌شود

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که برای کسب موفقیت باید انگیزه هایمان را الهی و برنامه ها را بر اساس دین تنظیم کنیم، گفت: برای عاقبت بخیر شدن باید ایمان خود را تقویت و دین، ولی خدا و ارزش های دین خدا را یاری کنید و از هر چه دارید در راه خدا بدهید.
حجت الاسلام ماندگاری

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با راه های کسب موفقیت، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم راه رسیدن به موفقیت را به بندگان خود نشان داده است، برای کسب موفقیت اول باید انگیزه های خود را الهی کنید و چارچوب برنامه هایتان را بر اساس دین و تقوا بچینید تا خدا از آسمان و زمین برای شما امکانات فراهم کند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) هم با همین راهبرد انقلاب اسلامی را به ثمر رساند، امام(ره) انگیزه الهی داشت و برنامه خود را بر اساس دین تنظیم کرده بود از این رو خدا همه امکانات را در اختیارش قرار داد.

 

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا افزود: در آیه 7 سوره محمد خداوند می فرماید: "یا ایها الذین آمنوا ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"، با کسی کار کنید که بتواند تأمینتان کند، ما همیشه نگران عاقبت کارهایمان هستیم، منظور از "یثبت اقدامکم" در این آیه شریفه عاقبت بخیری تضمین شده است.

 

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: برای عاقبت بخیر شدن خداوند شروطی قرار داده است، نخستین شرط تقویت ایمان است، دومین شرط آن نصرت و یاری خداوند است، برای یاری خدا باید دین خدا، ولی خدا و ارزش های دین خدا را یاری کنید.

 

وی تصریح کرد: سومین شرط آن این است که حق نصرت را ادا کنیم، ما اهل نصرت دین خدا هستیم ولی نمی دانیم چطور حق نصرت را ادا کنیم، حق نصرت یعنی این که از هر چه داریم بگذریم و در راه خدا بدهیم، همان کاری که شهدای ما کردند، اگر خدا را این گونه یاری کردید خدا هم شما را یاری می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: هیچ کس در عالم به اندازه شهدا یاری نشده است، یاری کردن به معنای دادن پول و پست و مقام دنیوی نیست، این ها تمام شدنی و ناپایدار هستند، یاری کردن این است که خداوند بالاترین مقام را به شهدا داده است و اسامی آن ها را در قرآن در کنار انبیا و اولیا آورده است و عاقبت بخیرشان کرده است./202/869/ب1

ارسال نظرات