۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۲۳۶۷۹
امام جمعه شبستر:

تربیت دانش آموزان پژوهشگر مهم ترین هدف آموزش و پروش باشد

حجت الاسلام محمدزاده گفت: تربیت دانش آموزان دانش پژوه، خلاق و پژوهش گر بایستی از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش باشد و سایر دستگاه ها و نهادها هم در این زمینه دست نظام تعلیم و تربیت را بگیرند.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر عصر امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات تیمی پژوهشسرای استان، گفت: دانش آموزان خلاق و پژوهشگر امیدهای این سرزمین و سرمایه های معنوی کشور هستند.

 

وی با تأکید بر جدیت در مسیر تحصل علم و ارتقای دانش، افزود: هیچ محدودیتی در زمینه کسب علم و دانش قابل پذیرش نیست و دانش آموزان باید در عرصه کسب دانش، علم و تحصیل هر اندازه که در توان دارند تلاش کنند.

 

امام جمعه شبستر اقتصاد مقاومتی را از مسائل مهم و مورد توجه ویژه رهبری دانست و گفت: فعالیت ‌های پژوهشی درباره اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود، اقتصاد مقاومتی ناجی کشور از مشکلات و تنها راهکار برون رفت از شرایط کنونی است.

 

وی ابراز داشت: برای این که شما دانش آموزان پژوهشگر موفق باشید باید از همه لحاظ آموزش دیده و ارتقاء پیدا کنید، از لحاظ اخلاقی، علمی، فناوری، دانش سیاسی و اجتماعی باید توانمند باشید و به درجات بالای علمی و پژوهشی نائل شوید.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه در رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از دانش آموزان به عنوان امیدهای این کشور نام شده است، افزود: همه دانش آموزان ایران اسلامی امیدهای آینده ما هستند که باید در سایه رونمایی از تاریخ اصیل انقلاب به هویت اصیل خود برگردند.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید منادی امر پژوهش و فناوری در جامعه باشند، افزود: پژوهش یک نیاز است و امروزه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که توانسته فضای مناسبی را برای شکوفایی استعدادهای فرزندان این مرز و بوم فراهم کند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه نیازسنجی پژوهشی را امری ضروری خواند و افزود: باید با شناخت نیازها به انجام پژوهش پرداخت تا شاهد نتایج مطلوب آن در جامعه باشیم، پژوهشی که در مسیر رفع موانع و مشکلات اجتماعی باشد ارزشمند است.

 

وی یادآور شد: تربیت دانش آموزان دانش پژوه، خلاق و پژوهشگر بایستی از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش باشد و سایر دستگاه ها و نهادها هم در این زمینه دست نظام تعلیم و تربیت را بگیرند.

 

امام جمعه شبستر در پایان با اشاره به موفقیت های کسب شده از سوی دانش آموزان و جوانان کشور در عرصه های مختلف علمی، گفت: بایستی با برنامه ریزی صحیح و مناسب برای جهانیان ثابت شود که فرزندان تربیت یافته مکتب اسلام که امروزه تحت لوای ولایت مطلقه فقیه قرار دارند، شایستگی سیادت بر جهان را دارند./854/202/ب2

ارسال نظرات