۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۴۲۳۷۰۰

دیدار وزیر کار با ‌آیت الله موسوی اردبیلی

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عصر امروز با حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی دیدار و گفت وگو کرد.
دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مراجع و علما در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عصر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرده و از روند برنامه های این وزارتخانه گزارشی ارائه و سلام رییس جمهور را به وی ابلاغ کرد.

 

وی با بیان این که بخشی از کار ما برنامه های رفاهی است، افزود: درست است که با مشکل مالی مواجه هستیم اما افراد فقیر را تحت پوشش بیمه درمانی مجانی قرار دادیم، طرحی نیز داریم کسانی که بیمه بازنشستگی ندارند با درصد مشارکتی بتوانیم تحت پوشش بیاوریم.

 

ربیعی با بیان این که آرزوی حضرت امام رسیدگی به طبقات محروم و ضعیف جامعه بود، اظهار داشت: نسبت دینی که به امام داریم در حال ادامه دادن این خط هستیم، بخشی از کار ما ایجاد اشتغال و تهیه مسکن برای افراد معلول است.

 

وی ادامه داد: امسال برای بیمه زنان سرپرست خانوار بودجه خوبی در نظر گرفته شده است، سازمان فنی حرفه ای زیر نظر وزارتخانه است که در آن جا را با گروه های حمایتی و افراد نیازمند مرتبط کردیم؛ با همین بضاعت کم سال گذشته 5 هزار شغل برای معلولان ایجاد شد.

 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که تفاهم نامه ای در حال انعقاد است که بر اساس آن بر مسائل دینی مهدکودک ها کار می شود، ابراز داشت: طرح بهزیستی در مسجد داریم، باید کارکرد مسجد ها افزایش پیدا کند که متأسفانه کم شده است؛ اگر بتوانیم وظایف اجتماعی بهزیستی را در مساجد ببریم هم ما نفع برده و هم کارکرد مساجد افزایش پیدا می کند.

 

وی عنوان کرد: در زمینه یارانه ها در حال حذف افراد ثروتمند برای رسیدگی به اقشار فقیر هستیم، مسأله دیگر کارآفرینی است که با شرایط کشور و کمبود مالی کاری سخت به شمار می رود.

 

ربیعی خاطرنشان کرد: برجام به خوبی جلو رفت و عده ای بی انصافانه می خواهند دستاورد آن را هیچ جلوه دهند، درست است که آمریکایی ها بدقولی ها و شیطنت هایی می کنند اما نتایج برجام نتایجی ملموس است که ان شاءالله آثار آن را خواهیم دید،امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به آرامش و همدلی نیاز دارد، باید اجماع کنیم که مردم به آرامش نیاز دارند.

 

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی نیز در این دیدار برای وزیر کار آرزوی توفیق و توصیه هایی به وی ارائه کرد.

 

گفتنی است، ربیعی پیش از این با حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحیدخراسانی، نوری همدانی دیدار کرده بود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات