۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۲۳۷۰۵
سخنران مسجد مقدس جمکران مطرح کرد؛

امام علی معیار شناخت مؤمنان و شرط رستگاری انسان‌ها

سخنران مسجد مقدس جمکران به تبیین فضایل حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: امیر مؤمنان به قدری عظمت دارد که خداوند متعال ایشان را در بهترین ماه خود و در بهترین مکان که خانه خود باشد، به دنیا آورده است.
امام علی(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد پور شب گذشته پیش از قرائت دعای پر فیض کمیل در مسجد مقدس جمکران با اشاره به روایاتی درباره ذکر صلوات اظهار داشت: هر کس که بر محمد و آل محمد(ص) صلوات بفرستد، ثواب 72 شهید دارد و مانند کسی است که گویی از مادر زاده شده است.

 

سخنران و مبلغ حوزه علمیه گفت: رجب، ماه استغفار است و همه باید از این ماه بزرگ بهترین استفاده را بکنند و ذکر «استغفر الله و اسأله التوبه» را بسیار تکرار کند؛ امام علی(ع) نیز مولود این ماه هستند و خداوند متعال ایشان را در خانه خود به دنیا آوردند.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که سوگند به خدایی که مرا به پیامبری مبعوث کرد، من کسی را به جانشینی خود انتخاب کردم که خداوند ولایت او را بر فرشتگانش واجب کرده است.

 

حجت الاسلام محمد پور افزود: کسی که محبت حضرت علی(ع) را داشته باشد، گناهانش پاک می شود؛ در حدیثی نیز آمده که امام علی(ع) ستون دین است و شیعیان امیر مؤمنان(ع)، رستگاران در روز رستاخیز هستند.

 

وی ابراز کرد: اگر امام علی(ع) بعد از پیامبر اکرم(ص) نبود، مؤمنان شناخته نمی شدند؛ در واقع امام علی(ع) معیار شناخت مؤمنان است؛ امیر مؤمنان(ع) می فرمایند که از زمانی که پیامبر رحلت فرمودند، غریبی من آغاز شد.

 

سخنران و مبلغ حوزه علمیه گفت: اگر باغ های عالم قلم، دریاها مرکب، همه جنیان حسابگر و همه انسان ها نویسنده شوند، نمی توانند فضایل امام علی(ع) را بشمارند؛ در یک حدیث قدسی آمده است که اگر همه مردم نسبت به امام علی(ع) محبت داشتند، خداوند متعال جهنم را خلق نمی کرد.

 

وی اظهار داشت: فردی یهودی عشق زیادی به امام علی(ع) داشت و با همان دین یهود از دنیا رفت؛ خداوند متعال فرمودند که این فرد یهودی جایی در بهشت ندارد اما به آتش دستور دادم تا این فرد را عذاب نکند.

 

حجت الاسلام محمد پور در پایان گفت: امام حسن مجتبی(ع) از پدر بزرگوارشان پرسیدند که پاداش کسی که شما را زیارت کند چیست؛ امیر مؤمنان در جواب فرمودند که اگر کسی در زمان حیاتم یا بعد از حیاتم، مرا زیارت کند، خداوند متعال بر خودش واجب می کند که گناهانش را بیامرزد و او را وارد بهشت کند./840/پ202/ی

ارسال نظرات