۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۴۲۳۸۶۰
مبلغ نیجریه ای:

مجامع بین المللی در برابر کشتار شیعیان نیجریه کور هستند

مبلغ نیجریه ای با اشاره به کشتار مظلومانه شیعیان نیجریه به دست حکومت این کشور، گفت: سکوت دولتها و نهادهای حقوق بشری جهان در مقابل این جنایات، حقیقت فاسد آنها را نشان می دهد.
اسماعیل شعیب مبلغ نیجریه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل شعیب از طلاب اهل نیجریه، شب گذشته با حضور در مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم به تحلیل روند مبارزات 20 میلیون جمعیت شیعه نیجریه با حکومت این کشور پرداخت.

 

وی با بیان این که تاریخ 40 ساله شیعیان نیجریه را نمی توان در چند دقیقه خلاصه کرد اظهار داشت: حرکت شیعیان نیجریه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه های نیجریه آغاز شد و شیخ زکزاکی یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سفری که به ایران داشت با امام خمینی(ره) دیدار کرد و امام یک قرآن به ایشان دادند و سفارش به تبلیغ اسلام در نیجریه کردند.

 

اسماعیل شعیب با اشاره به این که با تبلیغ اسلام و قرآن افراد زیادی به شیخ زکزاکی جذب شدند، افزود: بعد از دیدار شیخ زکزاکی با امام خمینی(ره) حرکت شیعیان از دانشگاه خارج شد و به صورت گسترده در سطح جامعه ادامه پیدا کرد و به همین خاطر هر حکومتی که روی کار می آمد شیخ زکزاکی را به زندان می انداخت.

 

وی با بیان این که شیخ زکزاکی مردم نیجریه را به تحقیق در رابطه با واقعه عاشورا دعوت می کرد، خاطرنشان کرد: در سال 1996 یک حکومت ارتشی در نیجریه وجود داشت که با به شهادت رساندن تعدادی از شیعیان شیخ زکزاکی را دستگیر کرد؛ اما وقتی شیخ از زندان آزاد شد مردم بیش از گذشته حقانیت ایشان را درک کردند و میلیون ها شیعه از شهرهای مختلف به استقبال ایشان آمدند.

 

این مبلغ نیجریه ای با اشاره به این که در همان سال شیخ زکزاکی در ایام غدیر خطبه غدیر را در مسجد خواند، اظهار داشت: با این کار شیخ زکزاکی تبلیغ شیعه را در نیجریه علنی کرد و برنامه عزاداری عاشورا و جشن میلاد حضرت علی(ع) و دیگر ائمه(ع) در نیجریه برپا شد.

 

وی افزود: از سال 1996 تا امسال دیگر شیخ زکزاکی دستگیر نشده بود اما حکومت همواره به دنبال کشتن او بود و در راهپیمایی روز قدس سال گذشته هم به راهپیمایان حمله کرد و 34 نفر از شیعیان را به شهادت رساند.

 

اسماعیل شعیب با بیان این که رییس جمهور جدید نیجریه روابط نزدیکی با عربستان دارد، یادآور شد: در ماجرای اربعین او از حسینیه تا در منزل شیخ زکزاکی که حدود چهار کیلومتر است را محاصره کرد و به مردم حمله کرد و تا 24 ساعت مردم را به گلوله بستند تا جایی که دیگر هیچ کس در مقابل خانه شیخ زکزاکی زنده نماند.

 

وی با اشاره به این که شیعیان نیجریه واقعه کربلا را با تمام وجودشان احساس کردند، گفت: در حال حاضر هم هیچ آماری از کشته شدگان نمی دهند و بیش از 2 هزار نفر کشته و فقود و اسیر شدند و حتی پیکر شهدا را هم به خانواده هایشان باز نگرداندند.

 

این طلبه نیجریه ای با بیان این که شیعیان نیجریه غرق در مظلومیت هستند، اظهار داشت: حکومت نیجریه شیعیان را مظلومانه می کشد ولی هیچ دولتی و هیچ حقوق بشری در جهان حرفی در رابطه با این جنایت نمی زند و هیچ حمایتی از شیعیان نیجریه صورت نمی گیرد.

 

وی با اشاره به ملاقات یکی از علمای نیجریه با شیخ زکزاکی وضعیت جسمانی او را خوب دانست و افزود: ایشان هنوز در زندان به سر می برد و بعید به نظر می رسد که به این زودی ها آزاد شوند زیرا تجربه به حاکمان نیجریه نشان داده است که هر وقت شیخ زکزاکی از زندان آزاد شده میلیون ها نفر به او جذب شده اند و حکومت توان مقابله با آنها را ندارد.

 

اسماعیل شعیب استعمار انگلیس را سبب از بین رفتن حکومت اسلامی نیجریه و برقراری حکومت سکولار دانست و ابراز داشت: در حال حاضر عربستان و اسرائیل بیشرین نفوذ را در حکومت نیجریه دارند و در مسائل امنیتی مستقیما از عربستان دستور می گیرند.

 

وی با اشاره به راهپیمایی 10 میلیونی شیعیان نیجریه در اربعین سال گذشته، خاطرنشان کرد: از جمعیت 200 میلیونی نیجریه 70 درصد مسلمان هستند که اکثریت مسلمانان سنی مالکی مذهب هستند ولی حکومت در دست کسانی است که یا مسیحی صهیونیست و یا نزدیک به وهابیت هستند.

 

این مبلغ نیجریه ای با بیان این که در حال حاضر یکی از شاگردان شیخ زکزاکی شیعیان نیجریه را رهبری می کند، تصریح کرد: حکومت نیجریه تا کنون بسیاری از شاگردان و نمایندگان شیخ زکزاکی را به شهادت رسانده است و به همین خاطر به صورت مخفیانه فعالیت می کنند.

 

وی روش تبلیغ شیخ زکزاکی را بسیار زیرکانه و کارآمد دانست و افزود: أکید شیخ زکزاکی بر این بود که نباید مساجد شیعیان و اهل تسنن از هم جدا باشد و اجازه نمی داد که شیعیان برای خود نمازخانه بسازند زیرا معتقد بود که این کار سبب تفرقه می شود و به ضرر مسلمانان خواهد بود./843/پ201/ی

ارسال نظرات