۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۴۲۴۵۰۶

مهم‌ترین ویژگی شیعیان از نگاه امام هفتم

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام موسی کاظم(ع) مهم‌ترین ویژگی یک شیعه را زمان شناسی و استفاده بهینه از زمان می دانستند، گفت: امام هفتم(ع) با مدیریت زمان توانستند معارف ناب اسلامی و شیعی را در مدت کوتاه زندگی خود حفظ و ترویج کنند.
شهادت امام کاظم(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مجیدی شامگاه امروز در حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه سبک زندگی امام موسی کاظم(ع) بهترین الگو برای مردم امروز است، گفت: امام کاظم(ع) یکی از امامانی هستند که بیشترین فرزند را داشتند و با وجود اینکه دشمن مدت‌های زیادی ایشان را در زندان داشت اما ایشان در مدت زمان کوتاه عمر خود فرزندانی ولایت مدار و امام شناس تربیت کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: سیره و سبک زندگی امام کاظم(ع) نشان می‌دهد که رفاه و داشتن وقت زیاد لازمه فرزند دار شدن نیست بلکه آنچه برای تربیت فرزند لازم است توکل به خدا و مدیریت زمان است.

 

وی با اشاره به اینکه امام کاظم(ع) بهترین روش را برای مدیریت زمان داشتند، تصریح کرد: این امام بزرگوار معتقد بودند که یک مؤمن باید اوقات خود را در طول شبانه‌روز به شش قسمت تقسیم کرده و اوقاتی را برای عبادت با خدا، رسیدگی به امور خلق، رسیدگی به امور فرزندان، رسیدگی به همسر، تحصیل علم و اوقاتی را برای خود اختصاص دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: متأسفانه ما به عنوان شیعیان آن حضرت در زندگی امروز خود به خوبی زمان را مدیریت نکرده و بیشتر اوقات خود را در فضای مجازی تلف کرده و یا به سرگرمی‌ها بیهوده مشغول هستیم که این موضوع موجب شده است کمترین زمان را به عبادت و خانواده خود اختصاص دهیم.

 

خانم مجیدی اظهار کرد: در مقابل عده‌ای دیگری هم هستند که تمام وقت خود را به کار اختصاص می‌دهند و از سایر مواهب زندگی غافل هستند که باید گفت براساس آموزه های دینی چنین فردی را نمی‌توان مسلمان و شیعه قلمداد کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه امام کاظم (ع) با وجود داشتن فرزندان فراوان به تربیت همه فرزندان خود توجه ویژه ای را داشتند، گفت: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و سایر امام زادگانی که از فرزندان امام کاظم(ع) هستند برای جهان اسلام مایه سربلندی بوده و امروزه آرامگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مرکز نشر جهانی اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام موسی کاظم(ع) کسی هستند که از خوف خداوند براساس گواهی یک پزشک مسیحی در آستانه شهادت جگرشان آب شده بود، یادآور شد: این پزشک مسیحی زمانی که مشغول انجام آزمایش بود متوجه شد که تکه‌های جگر امام موسی کاظم(ع) در آزمایششان وجود دارد و از آن جایی که نمی‌دانست این آزمایش مربوط به چه کسی هست از یاران امام پرسید که این آزمایش مربوط به یک عارف یا راهبه است که از خوف خدا تکه‌های جگرش آب شده که وقتی صحابه امام کاظم(ع) به این پزشک شخصیت امام را معرفی کردند او به این وسیله مسلمان شد و این موضوع نشان می‌دهد که امام کاظم(ع) تا چه اندازه برای عبادت خداوند ارزش قائل بودند و ما هم به عنوان شیعه این امام همام باید به عبادت خداوند و ارتباط با خدا توجه ویژه ای داشته باشیم./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات