۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۲۴۶۰۷
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران اصفهان:

طلاب در خط مقدم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی هستند

رمضانیان با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش طلاب در عملیاتی شدن آن، گفت: اقتصاد مقاومتی ریشه در اندیشه های حضرت امام دارد و طلاب خواهر در خط مقدم عملیاتی شدن این شعار هستند.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، عفت رمضانیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه نجف آباد، با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و تبریک ایام رجبیه و مبعث پیامبر اکرم(ص)، گفت: حوزه های علمیه یکی از مراکز مؤثر در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

 

وی در تشریح ابعاد شعار سال که رهبر معظم انقلاب به عنوان، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان کردند، افزود: گروهی گمان می کنند شعاری که رهبری در سال های اخیر به دفعات بیان کرده اند، صحبت امروز و این سال ها است در حالی که اقتصاد مقاومتی از بدو شروع انقلاب در کلام امام خمینی به کرات مشهود است.

 

رمضانیان با بیان این که شالوده اقتصاد مقاومتی را باید در کلام و اندیشه های امام خمینی جست‌وجو کرد، اظهار داشت: دغدغه اصلی امام در بدو پیروزی انقلاب، استقلال و خودکفایی ملت بود و در سال های پایانی عمرشان و در فرازهایی از وصیت نامه به ابعاد و مولفه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرده اند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی در فرازی از وصیت نامه خود سه مسأله جنگ، تحریم اقتصادی و اخراج کارشناسان خارجی را موهبت و ودیعه الهی برشمرده اند و هر یک از این سه امر منجر به خودکفایی ملت شد.

 

اقتصاد مقاومتی ادامه اندیشه های امام خمینی است

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران اصفهان با تأکید بر این که تحریم های اقتصادی دشمنان علیه ایران، نقشه جدیدی نیست، افزود: جنگ تحمیلی، دوران بعد از جنگ سراسر تحریم های دشمنان علیه ایران وجود داشته است و در تمام این مراحل سرافراز بیرون آمدیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: بیان چنین دغدغه ای از سوی رهبری، که ملت ایران باید در پرتو این تحریم ها به خودکفایی و استقلال برسد، ادامه اندیشه های امام خمینی است.

 

تنها راه رهایی از تحریم ها، اقتصاد مقاومتی است

رمضانیان در تشریح و تبیین شعار سال ادامه داد: اگر رهبری در شعار امسال دو بازوی اقدام و عمل را بیان داشتند، به معنای قابل سنجش و اندازه گیری بودن فعالیت ها است که خود ایشان به کرات گلایه مند بودند که چرا شعارهای سال تنها در قالب نصب بنر باقی می ماند.

 

وی در اهمیت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی بیان داشت: تنها راه رهایی از تحریم های اقتصادی فقط اقتصاد مقاومتی است و گروهی که به آینده برجام دلخوش کرده اند و به گونه ای در محافل بیان می کنند که تنها راه فرار، تسلیم و سازش و یا پذیرش تحریم ها است، در اشتباهند.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران اصفهان در ادامه خاطر شان کرد: سخنان رهبری که طرف مذاکره کننده قابل اعتماد نیست و چه امیدی وجود دارد که رییس جمهور بعدی آمریکا بر سر پیمان باقی بماند، و صحبت های نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا بر سر دشمنی با ایران، نشان از پوچ بودن باور این گروه دارد.

 

رمضانیان بازخوانی اندیشه های امام و وصیت نامه سیاسی الهی، بصیرت افزایی در حوزه های مختلف، وحدت و اقتدار در کنار باور به داشته ها مشت محکمی بر دهان آنانی است که به دنبال تسلیم و سازش با آمریکا هستند و آن را تنها راه فرار از تحریم ها می دانند.

 

خط مقدم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، خواهران طلبه هستند

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران اصفهان حوزه های علمیه و طلاب خواهر را از ارکان مهم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: شما طلاب نباید خود را در برابر چنین مسأله ای منفک ببینید، با آن که خطاب اول رهبری مسؤولان نظام هستند ولی منحصر در آنان نیست و امروز خط اول اقتصاد مقاومتی بانوان و طلاب خواهر هستند.

 

وی در ادامه بیان کرد: فرهنگ سازی در مصرف بهینه، رسیدن به سبک زندگی اسلامی، اتکا به کالاهای داخلی، تمام مقدمات اقتصاد مقاومتی است که از کانون خانواده شروع می شود و  رهبری بحث تمدن و سبک زندگی اسلامی را در سال های اخیر بسیار مورد تأکید قرار داده اند./202/1306/ب1

ارسال نظرات