۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۲۶۴۹۸
آیت الله استادی تأکید کرد؛

عدم چشم داشت مادی نسبت به تدریس در مدارس علمیه

آیت الله استادی با اشاره به این که اساتید حوزه علمیه نباید نسبت به تدریس در مدارس علمیه چشم داشت مادی داشته باشند، گفت: این امکاناتی که برای اساتید و طلاب فراهم شده که می توانند افرادی را تربیت و با قرآن کریم آشنا کنند، نعمت بزرگی است و باید شکرگزار آن باشند.
رضا استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی ظهر امروز در اجلاس اساتید مدارس علمیه سطح یک استان قم اظهار داشت: اساتید حوزه باید توجه داشته باشند که اگر مشکلی هست آن را آزادانه بیان کنند و نگویند که چون مصوبه شورای عالی حوزه است، پس مشکلی ندارد.

 

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: متأسفانه برخی بدبین هستند و می گویند که اساتید در انتقادات و اظهار نظرها آزاد نیستند؛ من به جد می گویم که این که اساتید نتوانند حرف های خود را بزنند، خیلی بد است.

 

وی با انتقاد از این که سه نفر از اساتید مدارس علمیه که نظام آموزشی جدید در مدارس آن ها اجرایی نشده است به انتقاد از این طرح پرداختند، اظهار داشت: من دوست داشتم مدارسی که این آموزش جدید در آن اجرا شده بود بیایند و صحبت کنند تا اساتیدی که آن را تجربه کرده اند، نظر خود را بگویند.

 

آیت الله استادی ابراز کرد: این برنامه آموزشی جدید باید یک دوره در مدارس علمیه عملیاتی شود و پس از آن، اساتید با آزادی کامل انتقادات و پیشنهاداتی که نسبت به آن دارند را مطرح کنند تا مشکلات آن اصلاح شود.

 

عضو شورای عالی حوزه تأکید کرد: بزرگ ترین آسیب این نظام آموزشی جدید این است که استادی نسبت به این برنامه، انتقادی داشته باشد اما ملاحظاتی کند و آن را بیان نکند؛ ما همیشه مشکلاتی داشته و داریم و این نظام آموزشی جدید هم اگر مشکلی دارد، باید بیان شود.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود به پرداختن به ادعیه برای رفع مشکلات روزمره اشاره کرد و گفت: دعاهایی که از سوی ائمه اطهار(ع) مطرح شده، از نیازهای ضروری ما است و باید به آن ها بپردازیم؛ کسی که یاد خدا نباشد یا گاهی باشد و گاهی نباشد هیچ فایده ای ندارد؛ از خدا بخواهیم که دائم یاد خدا باشیم تا هیج وقت گرفتار نشویم.

 

آیت الله استادی تصریح کرد: کسانی که در هر امری قصد انتقاد دارند، باید ابتدا به خودشان توجه کنند؛ ببینند انتقادی که دارند براساس دغدغه های مادی ایجاد شده یا دلیل دیگری دارد؛ افرادی که تحمل پایینی دارند، ممکن است که به سمت مادیات رفته باشند.

 

وی خطاب به اساتید ابراز کرد: ما به مسیری پای گذاشته ایم که می خواهیم برای خداوند متعال کار کنیم؛ ما با امام زمان(عج) عهد بسته ایم و اگر درست عمل نکنیم، چه طلبه و استاد و چه عضو شورای عالی حوزه یا هر کس دیگر، عهد شکنی کرده است.

 

عضو شورای عالی حوزه افزود: استادی که بدون مطالعه سر کلاس می رود به یاد خدا نیست و بر عهد خود با امام زمان(ع) پایبند نبوده است؛ طلبگی را نعمت الهی بدانیم و اگر مسیر را مسیر درستی می دانیم، باید شکرگزار خداوند متعال باشیم.

 

 وی با انتقاد از برخی که بحث مادیات را مطرح می کنند، گفت: چه پول بدهند و چه پول ندهند، طلاب و اساتید به خاطر نعمتی که به آن ها داده شده، خداوند متعال را شکرگزار باشند؛ این امکاناتی که برای ما فراهم شده که می توانیم افرادی را تربیت کنیم و با قرآن آشنا کنیم، نعمت بزرگی است.

 

آیت الله رضا استادی ادامه داد: تمام امور خداوند متعال همانند نماز مهم است؛ بدترین گناه، کوچک شمردن گناه است؛ ما نباید چون کس دیگری به وظیفه اش عمل نمی کند، در انجام وظیفه کوتاهی کنیم.

 

وی با تأکید بر حفظ زبان، اظهار داشت: زبان ها را حفظ کنیم و این گونه نباشد که کسی به عمامه و قبایش دلگرم باشد؛ این لباس هم همانند لباس های عادی است و اگر کسی نمی تواند خود را کنترل کند، فاتحه خود و لباسش را بخواند؛ چرا که شیطان به سراغ همه می آید و طلبه و غیر طلبه ندارد.

 

عضو شورای عالی حوزه در پایان تصریح کرد: اگر کسی می تواند با شیطان و حب نفس، مقابله کند به این مسیر وارد شود؛ بیشتر ما از این که باید دنبال چه باشیم، غافل هستیم؛ بعضی غفلت ها انسان را از خداوند متعال دور می کند./840/پ202/ی

ارسال نظرات