۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۲۶۷۷۱
معاون مسکن طلاب مرکز خدمات خوزستان خبر داد؛

آغاز ساخت ۳۴۳ واحد مسکونی برای طلاب خوزستانی

معاون مسکن طلاب مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به این که آغاز پروژه ساخت واحدهای مسکونی برای طلاب از خردادماه سال جاری آغاز می شود، گفت: 120 واحد مسکونی در دزفول و 223 واحد مسکونی در اهواز برای طلاب ساخته خواهد شد.
مسکن

مهندس مهران طاهری، معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که نگاه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام و المسلمین ربانی و ریاست مؤسسه مسکن طلاب و روحانیون کشور، حجت الاسلام اکبری و مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان حجت الاسلام کلاه کج به خوزستان ویژه است، گفت: خوزستان در همایش کشوری مسکن طلاب که هفتم و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در قم برگزار شد به عنوان فعال ترین استان در زمینه تهیه مسکن طلاب شناخته شد.

 

معاون مسکن طلاب مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که حجت الاسلام اکبری به معرفی فعالان این بخش پرداخته بودند، افزود: آیت الله موسوی جزایری از معاون املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان، مهندس ملک محمدی با اهدای لوح تقدیر  به عمل آورد.

 

مهندس طاهری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: جلسه توجیهی مسکن طلاب دزفول در 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار و معاونت امور بهره برداران مسکن طلاب کشور در رابطه با مسکن طلاب و زمان اجرای پروژه به سخنرانی پرداختند.

 

این مقام مسؤول گفت: بعد از ظهر همان روز درباره پروژه 223 واحدی پردیس اهواز برای طلاب نشستی با سخنرانی معاونت محترم امور بهره برداران مسکن طلاب کشور، مهندس خان احمدی و با حضور اعضاء طلاب برگزار شد و در آن درباره پروژه بیاناتی ایراد شد.

 

وی در ادامه با ابراز امیدواری از این که انعکاس این گونه اخبار در روزنامه ها تأثیر خوبی داشته باشد، افزود: در نشست 21 اردیبهشت ماه درباره مسکن طلاب حدود 150 طلبه حضور یافته و معاونت امور بهره برداران مسکن طلاب کشور در رابطه با شرایط مسکن، وام های حمایتی و وام های در نظر گرفته شده برای طلبه ها و آمادگی آنها برای ورود در این زمینه سخنرانی کردند.

 

معاون مسکن طلاب مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب مشاور در زمینه پیگیری وضعیت مسکن طلاب در شهرداری، خاطرنشان کرد: برپایی جلسه های منظم در سطح شهرداری و تهیه نقشه ها برای آغاز کار پروژه از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

 

مهندس طاهری آغاز پروژه 223 واحد مسکونی اهواز را از اواسط خرداد ماه سال جاری بیان کرد و تصریح کرد: اخذ مجوز پروانه از شهرداری در حال پیگری است و کلنگ زنی رسمی این پروژه در اواخر خرداد ماه در اهواز و با حضور آیت الله موسوی جزایری و حجج الاسلام و المسلمین ربانی و اکبری آغاز خواهد شد.

 

این مقام مسؤول کلنگ زنی پروژه مسکن طلاب در دزفول را اوایل خردادماه سال جاری خاطرنشان کرد و ابراز داشت: بودجه حمایتی در نظر گرفته شده از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه پرداخت می شود که مبلغ آورده اولیه طلاب برای واحدهای دزفول 15 میلیون تومان خواهد بود.

 

وی با بیان این که 120 واحد مسکونی در دزفول و 223 واحد مسکونی در اهواز برای طلبه ها احداث و اولویت تحویل با طلبه های ممتاز، اساتید حوزه علمیه و نفرات برتر کشوری است، گفت: وام های حمایتی بیشتر و امتیازهای ویژه ای در اختیار طلبه های ممتاز و اساتید قرار داده خواهد شد.

 

معاون مسکن طلاب مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان اظهار داشت: طلاب برای تهیه واحدهای مسکونی باید مبلغ آورده ای داشته باشند که مبلغ آورده اولیه طلاب برای واحدهای پردیس 20 میلیون تومان خواهد بود که از طریق وام های کمک حمایتی، بلاعوض و قرض الحسنه برای تکمیل ساخت پروژه در اختیار طلبه ها قرار خواهد گرفت.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: مدت اجرای این پروژه 3 ساله است که از حدود 4 ماه پیش فعالیت های مربوطه در این زمینه آغاز شده است.

 

مهندس طاهری با اشاره به این که روز گذشته جلسه ای در شهرداری منطقه 5 اهواز درباره پروژه 223 واحدی طلبه ها اهواز برگزار شد، ابراز داشت: این جلسه با حضور معاونت معماری و شهرسازی شهرداری، مسؤول شهرسازی و ساختمان شهرداری منطقه 5 و نماینده مشاور معماران فرازبوم در ساختمان این شهرداری در پردیس و درباره تعاونی مسکن 2323 واحدی طلبه ها برگزار شد.

 

این مقام مسؤول گفت: در این جلسه مقرر شد، مراحل اولیه صدور پروانه ساخت این مجموعه ها با توجه به این که درباره طلبه ها است تسریع داده شده و همه مراحل ویژه طلاب در 2 تا 3 هفته انجام شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری های مالی در جهت تکمیل این پروژه تصریح کرد: شهرداری و معاونت شهردار منطقه 5 برای همکاری با طلبه ها نگاه ویژه و سریعی به این پروژه دارند.

 

گفتنی است، در همایش کشوری مسکن طلاب مهندس طاهری، معاون مسکن طلاب مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان به عنوان برترین کارشناس استان خوزستان در کشور معرفی شدند./9456/302/ب2

ارسال نظرات