۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۲۷۷۱۲
دبير جامعه روحانيت کاشان:

روحانيت نباید نسبت به موضوعات اجتماعي بی تفاوت باشد

استاد حوزه و دانشگاه با تأکيد بر بي تفاوت نبودن يک روحاني به موضوعات اجتماعي به عنوان يک وظيفه ذاتي، گفت: بخش زيادي از فعاليت هاي ائمه(ع) صرف فعاليت هاي اجتماعي بوده است.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام عليرضا شاه فضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري‌ رسا در کاشان، هدايت ديني، بصيرت افزايي و حضور در عرصه هاي اجتماعي را از وظايف تشريح شده از سوي رهبري براي روحانيان ياد کرد و گفت: اسلام ديني است که انسان را براي اجتماع خلق کرده است و با گوشه نشيني مخالف است.

 

وي افزود: يکي از شاخصه هاي مسلمان به فکر جامعه بودن است، از اين رو مي توان اصلي ترين وظيفه هر انساني را حضور مؤثر و مفيد در جامعه دانست.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بيان اينکه لازمه حضور مؤثر در جامعه، رشد و کمال پيدا کردن شخص است، گفت: نخستین مرحله اثرگذاري در جامعه در زمينه فکري است تا از اين طريق افراد را به سوي حقيقت سوق دهيم.

 

دبير جامعه روحانيت کاشان، تغيير افکار را لازمه تغيير جامعه دانست و افزود: وظيفه اصلي روحانيت جهت دهي افکار به سمت آموزه هاي اسلامي و الهي است.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشکي کاشان با اشاره به اينکه بخشي از آموزش ها در مدارس و آموزش عالي، مخلوط از اسلام و غرب و بخشي خالصا غربي است، گفت: وظيفه روحانيان آموزش آموزه هاي غربي در کنار آموزه هاي ديني است تا از اين طريق آموزه هاي ديني را بهتر بشناسند.

 

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر ما دشمن را نشناسيم، نخواهيم توانست با او مقابله کنيم، بنابراين لازمه کفر ورزيدن به طاغوت، شناخت طاغوت است.

 

حجت الاسلام شاه فضل با تأکيد بر تبيين آموزه هاي ديني و ضد ديني، ابراز کرد: در حوزه هاي علميه در خصوص افکار سکولار و غرب کمتر کار مي شود.

 

غرب در مبارزه سنگين فکري با جوانان ما است

اين کارشناس ديني صدا و سيما با بيان اينکه اسلام دين حکومتي است و مملکت را خارج از حکومت دين نمي داند، گفت: يکي از وظايف اصلي حکومت اسلامي، مبارزه با طاغوت است.

 

وي با اشاره به اين که با توجه به تصميم نظام اسلامي در مقابله کردن با استکبار، آنها در مقابل ما سکوت نخواهند کرد، بیان کرد: استکبار در کنار مبارزه فيزيکي، به مبارزه فکري با حکومت مي پردازد تا از طرق مختلف افکار جوانان را منحرف کنند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با تأکيد بر اينکه ما در مبارزه سنگين فکري در عرصه هاي اسلام سياسي با غرب هستيم، افزود: در اين شرايط يکي از وظايف اصلي روحانيان، پرداختن به هدايت سياسي و بصيرت افزايي است که لازمه آن سياسي و انقلابي بودن حوزه هاي علميه و انجام پژوهش هاي انقلابي است.

 

به گفته وي، رهبران ديني در هر جامعه مورد توجه هستند که در زمان طاغوت نيز شاهد مورد توجه بودن علماي ديني بوديم که اين مهم ضرورت ارائه خدمات اجتماعي روحانيان را اثبات مي کند.

 

اين استاد حوزه و دانشگاه با تأکيد بر بي تفاوت نبودن يک روحاني به موضوعات اجتماعي به عنوان يک وظيفه ذاتي، گفت: بخش زيادي از فعاليت هاي ائمه(ع) صرف فعاليت هاي اجتماعي بوده است.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشکي کاشان با تأکيد بر اين که مردم بايد طعم خدمات اجتماعي را از سوي روحانيان بچشند، افزود: حوزه هاي علميه بايد دوره هاي آموزشي در اين زمينه براي طلاب برگزار کنند و طرح هايي را براي آنها ايجاد کنند تا موجب حل مشکلات مردم شود تا دين اسلام اثرگذار جلو کند./302/1307/ب1

ارسال نظرات