۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۲۸۱۸۲
امام جمعه موقت بجنورد:

طلاب و روحانیان وارد عرصه مقابله با شبهات مجازی شوند

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه اکنون عرصه مجازی و شبکه‌های اجتماعی به میدان واقعی جنگ فکری و اندیشگی تبدیل شده‌اند، گفت: باید طلاب و روحانیان با قدرت بیشتری وارد عرصه مقابله با شبهات مجازی و شبهه‌افکنی شبکه‌های اجتماعی شوند.
حجت الاسلام ابوالفضلی- امام جمعه موقت بجنورد

حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب، مدرسان و فضلای حوزه‌های علمیه استان تهران، اظهار کرد: رهبری در این دیدار با تبیین وظایف عمده روحانیت، هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و راهنمایی و حضور در عرصه‌های خدمات اجتماعی را سه مأموریت مهم متوجه حوزه‌های علمیه و روحانیت دانستند ازاین‌رو باید نهاد روحانیت و حوزه‌های علمیه برای حرکت در این مسیر و تحقق مطالبات رهبری نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که رهبری در این دیدار به آن اشاره کردند، نقش فضای مجازی در گسترش شبهات دینی بود، ادامه داد: طلاب و روحانیان باید با ارتقای علم و توان خود نحوه استفاده مناسب از فضای مجازی را آموخته و با ورود به این عرصه اقدام به پاسخ‌دهی به شبهات مجازی و شبهه‌افکنی‌های اینترنتی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کنند.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با بیان اینکه عرصه مجازی و فضای اینترنت امروز به میدان واقعی جنگ اندیشگی و تفکراتی تبدیل شده است، تصریح کرد: در این میان روحانیان و طلاب وظیفه دارند آماده و مسلح، وارد این عرصه شده و با شبهات دینی، تفکرات انحرافی و غلط و اندیشه‌های گمراه‌کننده مقابله کنند.

 

وی با تأکید بر جهاد همه‌جانبه فکری، عقیدتی، تربیتی و بصیرتی از سوی حوزه‌های علمیه انقلابی با استفاده از ابزار روز رسانه‌ای، خاطرنشان کرد: اگرچه تاکنون نیز حوزه و روحانیت و طلاب برای پاسخگویی به شبهات در این فضا اقداماتی را انجام می‌دادند اما این میزان فعالیت کافی نبوده و باید بیشتر و کیفی‌تر شود.

 

نماینده بعثه رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه توصیه رهبر معظم انقلاب به طلاب و روحانیان، داشتن تحصیل در کنار تهذیب است، تصریح کرد: طلاب باید با فراگیری علوم دینی به همراه خودسازی و تهذیب، برای هدایت اقشار مختلف جامعه اسلامی به سوی احکام و آموزه‌های اسلامی مهیا شوند.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با بیان اینکه برای ما روحانیان، طلبگی از دیگر موارد ارجحیت دارد، خاطرنشان کرد: بر این اساس و بنا به کسوت طلبگی باید حرف و عمل ما با یکدیگر همخوانی داشته و در یک مسیر باشند.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه ما نیاز به عالمان باعمل دارد، تصریح کرد: افرادی که خوب حرف می‌زنند اما خود خوب عمل نمی‌کنند هم برای خود و هم برای جامعه دردسر درست کرده و اعتماد عمومی را نیز مخدوش می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اسلام ارتجاعی، متعصب، بدون فهم حقایق معنوی و دچار جمود در ظواهر نمود واقعی تفکرات انحرافی است، ادامه داد: همان‌گونه که رهبری نیز تأکید کردند در لبه‌ دیگر این قیچی، اسلام التقاطی و اسلام آمریکایی مشغول مقابله با اسلام ناب هستند ازاین‌رو طلاب و روحانیان وظیفه دارند با ارتقای علمی و معنوی خود برای ایستادگی در برابر این دو جریان مهیا شوند./302/9314/ب1

ارسال نظرات