۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۲۸۲۲۴
استاد حوزه علیمه:

هدف جشن‌های نیمه شعبان آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ مهدویت باشد

استاد حوزه علمیه گفت: نیمه شعبان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مهدویت است و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ مهدویت باید از اهداف برگزاری جشن های نیمه شعبان باشد.
نیمه شعبان

حجت الاسلام حمید هدایتی نسب استاد حوزه علیمه کرمان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: خداوند می توانست شخصی به نام امام زمان(عج) فعلا قرار ندهند و در آخرت الزمان به دنیا آید اما خدای تبارک و تعالی آن حضرت را پشت پرده غیبت قرار داد و به نسل آینده نوید داد شما صاحب دارید و بین شما و من حجتی است.

 

وی بیان کرد: بنابراین در زندگی شیعه همیشه امید است و پرچم سبز امام زمان(عج) همیشه برفراز است و شیعیان امید دارند که روزی امام زمان(عج) خواهد آمد و جلوی ظلم و ظالم را می گیرد و عدالت در جامعه را گسترش می دهد.

 

حجت الاسلام هدایتی نسب تصریح کرد: منتظر واقعی امام زمان(عج) کسی است که حقوق مردم را رعایت کند و به دنبال گناه نباشد و دعا کردن برای آن حضرت و فراهم کردن زمینه  ظهور آن حضرت از ویژگی های منتظران واقعی امام زمان(عج) است.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بی‌تردید آینده جهان در اختیار اسلام و مذهب عقلانی، پویا و به حق تشیع است، بنابراین همه ما باید با تمام توان وظایف خود را در مسیر فراهم کردن شرایط ظهور حضرت حجت (عج) به درستی ایفا کنیم.

 

وی ابراز کرد: مبلغان دینی در آشنا کردن مردم با ویژگی های حقیقی فرهنگ انتظار، نقش بسیار مهمی دارند و مردم باید بدانند هرکس برای ظهور آن حضرت زمان مشخص کند بی تردید براساس روایات دروغگو است.

 

حجت الاسلام هدایتی نسب ادامه داد: باید در ارتباط با فرهنگ مهدویت و ظهور حضرت حجت(عج) روشنگری و تبیین لازم انجام شود و برگزاری جشن ها باید همراه با معرفی و شناخت آن حضرت باشد.

 

این استاد حوزه عنوان کرد: برای ترویج صحیح فرهنگ مهدویت در میان نسل جوان باید تلاش کرد و فرهنگ انتظار برای همیشه در بین مردم به ویژه جوانان عمومیت پیدا کند و به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

 

وی در پایان اضافه کرد: نیمه شعبان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مهدویت است و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ مهدویت باید از اهداف برگزاری جشن های نیمه شعبان باشد./302/9709/ب1

ارسال نظرات