۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۲۸۲۸۹
حجت الاسلام مومنی:

دوری از خدا انسان را دچار اضطراب می‌کند

استاد حوزه علمیه گفت: اگر فرد معرفت واقعی را پیدا نکند هر روز به سمتی می‌رود و دچار اضطراب می‌‍ شود.
خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی، استاد حوزه علمیه ظهر امروز شنبه دوم خرداد ماه در مراسم میلاد حضرت مهدی(عج) در مسجد امیر(ع)، گفت: بهترین سرمایه گذاری را مردم می‎‌توانند از طریق عقل و در دستگاه ائمه اطهار انجام دهد.


 

وی افزود: اگر انسان از معرفت و شناخت خود به صورت اصولی بهره نبرد و به سمت خدا نرود دچار اضطراب می‌شود و هر روز به یک سمت می‌رود.



استاد حوزه علمیه ابراز داشت: انسان وقتی به معرفت و شناخت واقعی رسید دیگر به سمت غیر نمی‌رود و تنها و مستقیم به خداوند مراجعه می‌کند.



حجت الاسلام مومنی بیان داشت: اگر در زندگی خود تمام وجود خود را به پای خداوند بریزیم، قطعا مانند جناب حُر می‌توانیم اگر غرق در گناه نیز باشیم به سوی خدا برگردیم.



وی گفت: انسان باید یکسری ویژگی‌ها را در رابطه با خدا حفظ کند تا بتواند در جایگاه اصلی قرار بگیرد.



استاد حوزه علمیه ادامه داد: نخستین کاری که باید فرد در راه رسیدن به خداوند باید انجام دهد این است که فرد به میل درونی برسد، به این معنا که انسان بخواهد بندگی خدا را کند.



حجت الاسلام مومنی، اظهار داشت: انجام واجبات و ترک محرمات از مهم‌ترین کارهایی است که فرد باید در راه سلوک الهی انجام دهد، زیرا گناه به راحتی انسان را از خداوند دور می‌کند.



وی با اشاره به فضای مجازی، عنوان داشت: باید جوانان بسیار مراقب خود باشند و در دام فضاهای مجازی نیفتند، باید از فرصت بندگی خداوند استفاده کنند و تنها به حضرت مهدی(عج) نگاه کنند.



حجت الاسلام مومنی در پایان، گفت: ما شیعیان همه چیز داریم، چون امام مهدی(عج) را داریم، ایشان آنقدر بزرگوار هستند که اگر ما نیز به یاد ایشان نباشیم، برای شیعیان دعا می‌کنند./202/856/ب1

ارسال نظرات