۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۲۸۷۸۶
با قرائت پیام نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

آئیین نکوداشت بانوی مقاومت در تبریز برگزار شد

امام جمعه تبریز با صدور پیامی به مراسم نکوداشت بانو دباغ از مبارزات این بانوی ایرانی به عنوان اسوه ایثار و مقاومت انقلاب اسلامی قدردانی کرد و بر تداوم راه بانو دباغ و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تأکید کرد.
مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیین تکریم و نکوداشت بانوی مقاومت و ایثار، مرضیه حدیدچی دباغ، ظهر امروز در با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین با حضور بانو مرضیه حدیدچی دباغ در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با صدور پیامی به این مراسم از مبارزات این بانوی ایرانی به عنوان اسوه ایثار و مقاومت انقلاب اسلامی قدردانی کرد و بر تداوم راه بانو دباغ و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تأکید کرد.

 

در این پیام، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری با اشاره به اینکه نکوداشت اسوه‌های ایثار، مصداق تعظیم شعائر و ترویج فرهنگ ایثار و خدمت به اسلام ناب محمدی است، آورده است: رمز جاودانگی اعمال انسان در گرو اتصال به خداوند است و اگر به جهاد متصل شود، ثمره بهشت و سعادت مردم انقلابی را در پی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ جریان یابد و اصل و نسل را فرا گیرد، سنت الهی خانه باطل را خراب و حکومت صالحان را نوید می‌دهد، افزوده است: متولیان فرهنگی جامعه رسالت خود برای معرفی الگوی مقاومت به نسل جوانی که انقلاب و جنگ را لمس نکرده‌اند، انجام دهند.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه خانم دباغ از دلباختگان حضرت زهرا (س) است که ندای «هل من ناصر» ولی زمان را لبیک گفت، اظهار کرد: او طاغوت زمان را به ستوه آورد و این مراسم ادای دِین کوچکی است تا در نعمت حکومت اسلامی و ولایت فقیه، این مجاهدت‌ها را ارج نهیم.

 

آیت الله مجتهد شبستری، خاطرنشان کرده است: خانم دباغ از پیشکسوتان جهاد است که با زندگی سراسر مبارزه، شکنجه‌ها را تحمل کرد و اسوه واقعی زنان انقلابی است و باید با تقدیر از این اسوه‌ها و معرفی به عنوان الگوی زنان انقلابی، روحیه انقلابی را به نسل‌های جدید انتقال داد.

 

گفتنی است, مرضیه حدیدچی در سال 1318 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و فرهنگی متولد شد، وی فعالیت های سیاسی خود را در سال های 1340و 1341 با پخش و توزیع اعلامیه با ورود به تشکیلات تحت هدایت شهید سعیدی شروع کرد و در سال 1352 توسط ساواک دستگیر شد.

 

دباغ در سال 1353 پس از آزادی از زندان برای ادامه مبارزاتش به خارج از کشور مهاجرت کرده و در پایگاه های نظامی واقع در مرز لبنان و سوریه آموزش های رزمی و چریکی را طی می کند، وی پس از هجرت امام خمینی (ره) به پاریس در سال 1357 به یاران ایشان می پیوندد.

 

این بانوی مبارز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به کشور بازگشت و در صحنه های مختلف از جمله فرماندهی سپاه همدان، نمایندگی مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی و تدریس در دانشگاه علم و صنعت خدمت کرد./203/854/ب2

ارسال نظرات