۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۲۹۵۰۷
آیت الله سبحانی خواستار شد؛

نباید با عنوان آزادی به مبلغان فرقه های انحرافی در کشور میدان داد

حضرت آیت الله سبحانی خواستار برخورد جدی با افرادی شد که مبلغ فرقه های انحرافی در کشور هستند وتاکید کرد که نباید به عنوان آزادی به این افراد میدان داد.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، خطاب به وی خاطرنشان کرد: کار دیگری را نپذیرید و در این کار پخته اید و کارتان کار مهمی است؛ این که انسان هدایت افراد زیادی را در دست بگیرد، انگار کشوری را اداره می کند.

 

این مرجع تقلید اظهار داشت: در هر زمانی دشمنی داشته ایم؛ به عنوان مثال قبل و بعد از مصدق، دشمنان ما مادی و توده ای ها بودند و مجلاتی داشتند، بحمدالله حوزه قیام کرد و آثاری نوشته شد و کار آنها را بی اثر کرد؛ امروز دشمن، مسأله وهابیت است؛ مادی ها به لباس ضد اسلام آمده بودند، به این خاطر در مسلمانان اثر گذار نبودند و تنها در افراد ضعیف الایمان اثر می گذاشتند؛ اما وهابیت به نام توحید و شرک وارد می شود و این الفاظ را استخدام می کند و متدین را فریب می دهند، بنابراین باید روش ما با آنها در این قسمت متفاوت باشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم برگزاری دوره های وهابیت شناسی برای ائمه جمعه تصریح کرد: ائمه جمعه باید نسبت به وهابیت آموزش ببینند، یعنی کتاب واحدی برای شان تدریس شود و پیگیر مسائل باشند؛ امروز یک فکسی از مصر برای من آوردند که دیدم شیخ الازهر یک مقاله مفصلی درباره زیارت قبور و اهل بیت(ع) در مجله الاحرام آورده است؛ اینها برای ما مدرک است و باید در اختیار ائمه جمعه باشد.

 

وی درباره اهمیت پرداختن ائمه جمعه به مباحث مربوط به فرقه های منحرف گفت: همانطور که ائمه جمعه به مسائل سیاسی مسلط هستند، باید راجع به این مسأله داعش و تکفیری ها آشنایی داشته باشند، همه اینها چکیده وهابیت هستند.

 

حضرت آیت الله سبحانی به خطر فعالیت وهابیت پرداخت و یادآور شد: وهابیت دانشگاه درست کرده و از تمام کشورها طلبه جمع می کند و در مکه، مدینه و جده و جاهای دیگر تدریس و اعزام می کند؛ امروزه خطر وهابی گری کشورهای بسیاری را تهدید می کند و باید نسبت به آینده هوشیار بود.

 

این مرجع تقلید درباره وضعیت شیعیان در مسکو خاطرنشان کرد: مبلغانی که به روسیه می روند، می گویند که امروزه در مسکو500 هزار شیعه داریم که مسجد ندارند؛ مسجد سنی ها را دو ساعت اجاره می کنند روضه می گیرند و بعد می روند؛ کسانی هستند که خیرهای درجه دو و سه را انجام می دهند و از این درجه یک غافل هستند و می تواند در مسکو مسجدی برای شیعیان ساخته شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ضمن ارائه خبری از چاپ کتاب و تربیت مبلغانی در راستای روشنگری نسبت به وهابیت اظهار داشت: بایستی برای ائمه جمعه یک دوره فشرده وهابیت شناسی گذاشته شود؛ در عرض چند ماه اخیر چهارده پانزده نفر را در این راستا تربیت کرده ام؛ باید ائمه جمعه جمع شوند و آشنایی های لازم را در این راستا داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: باید با افرادی که تبلیغ وهابیت و فرقه های منحرف را می کنند، مقابله کرد؛ نباید به عنوان آزادی و حریت به این افراد میدان داد. در این زمینه بایستی بدون مماشات عمل کرد.

 

حضرت آیت الله سبحانی گفت: اخیرا کتاب فتنه تکفیر را منتشر کرده ایم؛ باید امروز هَمِّ ائمه جمعه این باشد، یعنی بایستی روزانه حداقل دو ساعت در این مسائل مطالعه کنند؛ اگر بتوانید یک ماهواره درست کنید و مؤدبانه صحبت کنید که اثر دارد و بر می گرداند؛ طبق روایات، باید از همان راهی که دشمنان گمراهی را وارد کرده اند، هدایت را وارد کنیم./822/پ202/ج

ارسال نظرات