۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۳۰۵۱۷
امام جمعه خرم آباد:

ولایت فقیه میراث امام راحل و هویت انقلاب است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که امروز ولایت فقیه به عنوان الگویی برتر به دنیا معرفی شده است، گفت: ولایت فقیه میراث امام راحل و هویت انقلاب است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گفت: امام راحل شخصیتی کم نظیر و بی نظیر بود.

 

وی با اشاره به ویژگی ها و اندیشه امام(ره) افزود: اندیشه‌های امام راحل نشأت گرفته از اسلام ناب است و توجه به اسلام ناب راهگشا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که امروز اسلام در برخی از کشورها در اختیار زور و زر قرار گرفته است، عنوان داشت: امروز اسلام‌های سلطنتی، سرمایه‌داری آلت دست قدرت‌های بزرگ دنیا هستند.

 

اسلام ناب با استکبار سازش ندارد

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که اسلام ناب نسبت به قدرت‌های مستکبری بی‌اعتنا و بی‌اعتماد است، خاطرنشان کرد: اسلام ناب به قدرت الهی تکیه دارد، حامی مظلومان و مخالف کاخ‌نشینی است.

 

وی در ادامه ولایت فقیه را میراث امام راحل بیان کرد و افزود: ولایت فقیه به عنوان الگویی برتر به دنیا معرفی شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی  در ادامه یادآور شد: امروز اصل ولایت فقیه تنها یک نظریه فکری و سیاسی نیست، بلکه هویت انقلاب و جوهره نظام است.

 

وی با تأکید بر ضرورت بررسی اندیشه‌های الهی و شیوه‌های رفتاری امام خمینی(ره) برای جامعه اسلامی اظهار داشت: اندیشه‌ها و شیوه‌های رفتاری امام راحل باید به الگوی زندگی در جامعه تبدیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: اعتماد و خدمت به مردم، محور قرار دادن مردم، مقاومت اسلامی، حمایت از ملت‌های مظلوم و کشورهای دیگر از جمله شیوه‌های رفتاری امام خمینی(ره)‌ است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به روحیه بسیجی و دشمن‌ستیزی امام(ره) عنوان کرد: روحیه انقلابی امام راحل از دیگر شیوه‌های رفتاری ایشان است که موجب پیروزی انقلاب شد.

 

قیام 15 خرداد مبدأ و آغاز تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

 

امام جمعه خرم آباد در ادامه قیام 15 خرداد را مبدأ و آغاز تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: این روز آثار و نتایج ارزشمندی را از خود به جای گذاشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی مردم، حضور بیشتر مردم در صحنه‌ها، تثبیت رهبری امام راحل و قرار دادن انقلاب در مسیر درست از دیگر دستاوردهای قیام 15 خرداد است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که مجلس خبرگان همزمان با ارتحال رهبر کبیر ایران، رهبر معظم انقلاب را به عنوان رهبر برگزیدند، اظهار کرد: امروز به عظمت این انتخاب بزرگ پی می‌بریم.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب که با بصیرت و هوشیاری توطئه های دشمن را خنثی کردند، بیان داشت: در سایه هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب، کشور از دسیسه های دشمن حفاظت می شود./9459/202/ب

فاطمه ملکی
ارسال نظرات