۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۳۰۶۵۴
تولیت آستان قدس رضوی:

خط شهدای قیام ۱۵ خرداد با فریاد مرگ بر آمریکا همچنان ادامه دارد / آزادی قدس موضع شفاف نظام اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروزی مردم ایران در 22 بهمن 1357 نتیجه خون شهدای پانزدهم خرداد 42 است و امروز این حرکت با فریاد «مرگ بر آمریکا» ملت ایران ادامه دارد همچنین با توجه به این که نگاه امام تنها نجات مردم ایران نبود، آزادی قدس موضع شفاف نظام اسلامی ایران در مقابل سازش بسیاری از سران عرب با اسراییل است.
مراسم گرامیداشت قیام خونین پانزدهم خرداد سال 42  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم گرامیداشت قیام خونین پانزدهم خرداد سال 42  با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، جمعی از علما، فضلا و طلاب حوزه های علمیه، مسؤولان استانی و استان قدس رضوی شنبه شب در حرم رضوی برگزار شد.

 

مکتب سیاسی امام

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبیین دیدگاه سیاسی امام خمینی افزود: از نکات مهم و برجسته مکتب سیاسی امام راحل این بود که ایشان مردم و رأی مردم را باور داشتند، همچنین امام از جنایت های هولناک دشمن ترسی نداشتند.

 

وی تصریح کرد: دیدگاه امام راحل امروز پیش روی سیاستمداران جهان است زیرا بالاترین، بهترین و جامع ترین قانون را قانون اساسی ایران یافتند که توانسته جمهوریت و اسلامیت را یک جا با استفاده از جمع آرمان و دموکراسی داشته باشد.

 

پیوند سیاست و معنویت

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به ابعاد فردی و جمعی دین مطرح کرد: فریاد امام راحل مردم سلاری دینی یعنی پیوند سیاست و معنویت بود و سیاست مداران بدانند موفقیت آن ها در گروِ توجه به دین و ارزش های الهی است.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: تفکر امام این بود که دین باید در متن جامعه اسلامی حکومت کند، تمام شئون اجنماعی، اقتصادی، فرهنگی فردی و جمعی را رقم بزند و در هیچ کجای زندگی انسان معاصر نباید دین غایب باشد.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دعوا و ادعای امام در برقراری این نظام مستحکم این بود که می خواستند نظامی مبتنی بر دین و آموزه های دینی رقم بخورد.

 

وی با اشاره به چهارمین نکته در مکتب سیاسی امام خمینی اظهار کرد: نگاه امام تنها نجات مردم ایران نبود؛ هرجا ظلم و خودخواهی در جهان باشد از دیدگاه امام و انقلاب شکوهمند ایران مذموم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسیخاطرنشان کرد: مظلوم و ظالم هر دو مورد نکوهش قرار دارد، هر آن که ظلم بپذیرد و آن کسی که ظلم کند، مظلوم بستر کار ظالم را فراهم می کند در حالی که کسی حق ندارد نه ظلم کند و نه زیربار ظلم برود.

 

آزادی قدس؛ موضع شفاف نظام اسلامی ایران

وی متذکر شد: نجات محرومان عالم مود عنایت امام راحل بود از افتخارات انقلاب اسلامی سخن امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این 37 سال دفاع از قدس، آزادی فلسطین، دفاع از محرومان عالم است.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قدس به عنوان پاره تن اسلام و به عنوان یکی از مواضع شفاف و گویا برای نظام ایران اسلامی بوده و هست در حالی که موضع خیلی از سران عرب و برخی کشورها متأسفانه سازش با اسراییل شده است.

 

وی افزود: امام پرچمدار دفاع از فلسطین و آزادی قدس شریف بودند و این موضوع همواره به عنوان یک سیاست و راهبرد اساسی در مکتب سیاسی امام مطرح بود که بر این مبنا امروز نیز دفاع از مردم مسلمانِ و زیر ستم آمریکا، داعش و صهیونیم ها در سوریه و لبنان مورد توجه ما است.

 

دفاع از یمن در راستای خط امام است

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که دفاع ما از مردم یمن نیز در همین راستاست، اظهار کرد: مردم یمن با دست خالی و نداشتن امکانات نظامی، نداشتن نیروی هوایی و دریایی و نیروی زمینی اندک بیش ار یک سال است که در مقابل جنایت راهبردی نظام استکبار یعنی آل سعود مقاومت و ایستادگی کرده است.

 

وی تصریح کرد: امام ما از دولت های وابسته به استکبار جهانی ناامید بودند و هیشه ملت را مورد خطاب قرار می دادند کاری که امروز رهبر معظم انقلاب از جمله نوشتن نامه ای که مخاطب آن جوانان مغرب زمین می کند.

 

استکبار ستیزی؛ عامل قیام 15 خرداد

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که استکبار ستیزی از نکات مکتب سیاسی امام و عامل قیام 15 خرداد بود، خاطرنشان کرد: پیروزی مردم ایران در 22 بهمن 1357 نتیجه خون شهدای پانزدهم خرداد 42 است و امروز این حرکت با فریاد «مرگ بر آمریکا» مردم درهر کوی و برزن در هر کوچه و خیابان همچنان ادامه دارد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهدای 15 خرداد، شهدای22 بهمن و کسانی که مقابل جهانیان ایستادند به دنبال حکومت مبتنی بر دین بودند.

 

عدالت اجتماعی از عوامل تحقق آرمان امام است

وی با اشاره به این مطلب که عدالت اجتماعی نکته اساسی و مهم دیگری در مکتب سیاسی امام راحل بود تا جامعه ای مبتنی بر عدالت برقرار شود، تأکید کرد: تمام دست اندرکاران در شئون اجتمایی باید از معیار عدالت بهره مند باشند در غیر این صورت سخنان و آرمان امام خمینی(قدس سره) در جامعه آنچنان که باید در جامعه محقق نمی شود.

 

 

وی با اشاره به تاکیدات امام راحل(ره) مبنی بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین پانزدهم خرداد، اظهار کرد: گرامیداشت شهدای این واقعه عظیم، زنده نگاه داشتن حماسه آفرینی مردان و زنانی است که برای دفاع از حق و ارزش های الهی حماسه ای جاودانی خلق کردند.


 

تولیت استان قدس رضوی افزود: این امر می تواند برای ملت ایران و سایر ملت ها بصیرت آفرین و مقاومت آفرین در مقابله با ظلم و استکبار را به همراه داشته باشد.

 

قیام 15خرداد؛ نقطه عطف تاریخ ایران

وی ضمن یادآوری فضایی که ظالمان و مستکبران در آستانه قیام خونین پانزدهم خرداد ایجاد کرده بودند، گفت: انسان هایی تاریخ ساز که با پیروی از مقتدای عالی قدرشان به صحنه آمدند و فریاد بیزاری از ظلم و استکبار و حق خواهی سر دادند، نقطه عطفی را در تاریخ خیزش ها و حرکت ملت ایران رقم زد.

 

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: سخنان روشن گرانه امام راحل (ره) فریادی پرخروش در آن فضای ظلمانی ایجاد کرد که مصداق عینی آن «اگر زمانه با تو نسازد؛ تو زمانه را بساز» است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: امام راحل جوانان را به مطالعه تاریخ نهضت و انقلاب ایران توصیه می کرد زیرا که عزت و اقتدار امروز ملت ایران ارمغان شهدای ما است که در پرتو  ایستادگی های رزمندگان و شهدای حاصل شده است./1308/پ201/ج

ارسال نظرات