۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۴۳۱۶۰۴
حجت الاسلام صالحیان:

نماز جمعه قرارگاه فرهنگي هر شهر است

مسؤول نمایندگی شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان اصفهان از نماز جمعه هر شهري به عنوان قلب آن شهر نام برد و گفت: نهاد نماز جمعه قرارگاه فرهنگي و فرماندهي‌آن با امام جمعه است.
حجت الاسلام محمد رضا صالحِيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا صالحيان شامگاه پنجشنبه در مراسم معارفه امام جمعه سفيدشهر در مسجد جامع اين شهر با اشاره به برگزاري 840 نماز جمعه در سراسر كشور، گفت: از اين تعداد 83 نماز جمعه در استان اصفهان برگزار مي شود كه بيشترين نماز جمعه كشور در این استان است.

 

وي افزود: نزديك به دو هزار نفر در ستادهاي نماز جمعه در سراسر استان اصفهان به اين نماز عبادي سياسي كمك مي كنند تا نمازهاي جمعه استان اصفهان به بهترين شكل ممكن برگزار شود.

 

حجت الاسلام صالحيان يادآور شد: در حال حاضر در نزديك به 20 شهر استان در حال ساخت مصلي نماز هستيم كه نماز جمعه اصفهان نيز بعد از گذشت 37 سال از پيروزي انقلاب اسلامي و تأسيس نماز جمعه فردا جمعه 21 خرداد ماه افتتاح و بهره برداري از آن آغاز خواهد شد.

 

وي يكي از نمازهاي جمعه باشكوه در استان اصفهان را نماز جمعه شهر سفيد شهر اعلام كرد و ابراز داشت: نماز جمعه در سفيد شهر از همان ابتداي ارتقاي به شهر با شكوه برگزار شده و مي شود.

 

مسؤول نمایندگی شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان اصفهان در ادامه از نماز جمعه هر شهر به عنوان قلب آن شهر نام برد و افزود: نهاد نماز جمعه قرارگاه فرهنگي است و فرماندهي آن با امام جمعه است و هر مسجدي يك سنگر و يك تيپ اين قرارگاه محسوب مي شود.

 

به گفته وي، هر هيأت عزاداري، هر روحاني، هر دارالقرآن، هر حوزه علميه اي و هر جا كه تعريف دين را دارد اعم از جوان هاي پرشور ديني و مردم متدين همه افسران اين قرارگاه محسوب مي شوند.

 

مسؤول نمایندگی شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان اصفهان در ادامه با اشاره به حكم حجت الاسلام عباس نصيري نصرآبادي امام جمعه جديد سفيد شهر، گفت: حجت الاسلام عباس نصيري نصرآبادي براساس مصوبه شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و تأييد حضرات آيات و علما، از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان امامت جمعه سفيد شهر منصوب شده است.  

 

حجت الاسلام صالحيان، اظهار اميدواري كرد، مردم متدين سفيد شهر همانگونه كه از امام جمعه سابق اين شهر حمايت و پشتيباني كردند در دوره جديد نيز امامت جمعه جديد سفيد شهر حجت الاسلام نصيري نصرآبادي كه يكي از روحانيان وارسته، مردم دار، جوان محور و در راستاي تبيين مواضع رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران است را نيز حمايت و پشتيباني كنند.  

 

شايان ذكر است، در مراسم معارفه امام جمعه سفيد شهر كه با حضور حجت الاسلام صالحيان مسؤول شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان اصفهان، امامان جمعه شهرستان آران و بيدگل، مشكات، نوش آباد، نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي، رئيس و اعضاي شوراي شهر سفيدشهر، خانواده شهدا و جانبازان و ايثارگران، اعضاي ستاد نماز جمعه و شهردار سفيد در مسجد جامع اين شهر برگزار شد، حجت الاسلام عباس نصيري به عنوان امام جمعه سفيد شهر معرفي و از خدمات امام جمعه سابق اين شهر تقدير و تجليل شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات