۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۳۱۶۴۰
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

برای تحقق اقتصاد مقاومتی نباید به سرمایه گذاری خارجی و برجام چشم دوخت

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نباید تنها به سرمایه گذاری خارجی و برجام چشم دوخت بلکه باید رکود صنایع رفع شود و با فعال شدن صنایع، اشتغال نیز توسعه یابد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ماه مبارک رمضان را ماه عبودیت و بندگی به محضر خدای متعال دانست و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مغتنم برای تمرین عبودیت و اعتلای انسان در پیشگاه خداوند است که باید از این ظرفیت ارزشمند بیشترین بهره برده شود.

 

وی ماه مبارک رمضان را فرصت خودسازی برای انسان ها دانست و گفت: ماه رمضان تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه باید روز تفکر و روزه اعمال نیز گرفت و به خدا بیش از گذشته نزدیک شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی برای کشور یک امور اولویت دار است و همه ملزم به تحقق این امر هستند، گفت: امروز با اقتصاد مقاومتی می توان جلو نفوذ دشمن را گرفت و نباید اجازه نفوذ اقتصادی را به دشمن داد.

 

به گفته امام جمعه شهرکرد، با اقتصاد مقاومتی می توان دست رد به سینه دشمن زیاده خواه زد و دشمن را در زمینه اقتصادی نیز ناامید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: جهاد کشاورزی و صنایع دستی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و با اجرای برنامه های دقیق می توان توسعه کشاورزی را در کشور رونق داد.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه با تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور می توان از واردات بی رویه کالا جلوگیری کرد، افزود: اکنون در حوزه صنایع دستی در بخش اقتصاد مقاومتی در سطح استان گام های قابل قبولی برداشته شده است اما هنوز تا رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی باید تلاش بیشتری کرد تا بتوان همه خانه ها را تبدیل به کارگاه های کوچک تولید صنایع دستی کرد و به صادرات این محصول کمک کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نباید تنها به سرمایه گذاری خارجی و برجام چشم دوخت بلکه باید رکود صنایع رفع شود و با فعال شدن صنایع، اشتغال نیز توسعه یابد.

 

وی در ادامه اجرای طرح امنیت اجتماعی را یکی از ضرورت های اصلی جامعه دانست و از نیروی انتظامی در اجرای طرح امنیت اجتماعی تقدیر کرد و گفت: امنیت اجتماعی باید بر فضای فرهنگی جامعه حاکم شود تا راهی برای مقابله با فرهنگ غربی در جامعه باشد.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: دشمن در داخل کشور به عده ای پول می دهد تا مروج بی حجابی و بدحجایی باشند و این در حالی است که اجیر شدگان دشمن، فرهنگ ناب اسلامی را هدف قرار داده اند.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، این افراد با بی حجابی، بی بند و باری و مزاحمت ها حتی در کسب و کار، به دنبال مخدوش کردن فضای فرهنگی جامعه هستند و باید همه مؤمنان در برابر این توطئه دشمن هوشیار باشند و امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه را به یک گفتمان قالب در جامعه تبدیل کنند./201/9457/ب1

ارسال نظرات