۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۹۰۵
استاد حوزه علمیه سیرجان مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری طلاب از تعطیلات تابستانی

استاد حوزه علمیه سیرجان با بیان این‌که علما در قدیم کلاس های خود را حتی در تعطیلات برقرار می کردند، گفت: طلاب نیز باید در این زمینه ار علمای گذشته تبعیت کنند.
طلاب

حجت الاسلام محمدعلی مظفری استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با تعطیلات تابستانی طلاب، گفت: چیزی به نام تعطیلی در تابستان برای طلاب وجود ندارد.

 

وی افزود: علما در قدیم کلاس های خود را حتی در تعطیلات برقرار می کردند و طلاب جامعه امروزی باید روحانیان قدیم را الگو قرار دهند تا بتوانند همچون علمایی مانند آیت الله جوادی برای کشور خودشان یک فرد موفق باشند.

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که عمر انسان محدود بوده، اظهار داشت: بهترین وقت برای طلاب، تعطیلات تابستانی بوده که بتوانند با گذاشتن کلاس هایی همچون قرآن و بیان احکام در مساجد، فرهنگ و مبانی اسلامی را برای جوانان تبیین کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: جبران درس های حوزوی برای طلابی که خوب درس خود را در سال تحصیلی نخوانده اند، تابستان وقت خوبی بوده تا بتوانند درس های خود را جبران کنند و سطح علمی خود را بالا برده تا در پایه های بالاتر دچار مشکل نشوند.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که پیامبر گرامی اسلام می فرماید اگر انسانی دو روزش مثل هم باشد، عمر خود را هدر داده است، ابراز داشت: طلاب سعی کنند در تابستان برای خواب و نظم خود برنامه ریزی داشته باشند.

 

وی بیان داشت: برنامه ریزی کردن برنامه های متنوع، برای یک طلبه از نیازهای او شمرده می شود تا یک تابستانی مفید برای خود به رقم بگذارد.

 

حجت الاسلام مظفری با بیان این که طلاب می توانند در تابستان طرح مطالعاتی برای خود داشته باشند، یادآور شد: کار کردن تفسیر و لغت دو کار مهم طلاب شمرده می شود که اگر طلاب بتوانند خود را از جهت کار تفسیری بالا ببرند، می توانند در آینده طلبه موفقی برای جامعه باشند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: طلاب در تابستان ذی طلبگی را فراموش نکنند و از پوشیدن لباس طلبگی خجالت نکشند زیرا اصل یک طلبه به لباس طلبگی او بوده است.

 

وی در پایان گفت: مردم باید طلاب را از ظاهر بشناسند و طلبه ای که ظاهر طلبگی را رعایت نمی کند، باید حوزه را ادمه ندهد چون ماندن او ضررهای بیشتری خواهد داشت./302/9707/ب1

ارسال نظرات