۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۳۱۹۴۹
کارشناس مسائل مذهبی:

امامان و اهل بیت، وجه کامل انسان و مقصد گمشده بشریت هستند

حجت الاسلام موسویان با بیان این که امامان و اهل بیت، وجه کامل انسان و مقصد گمشده بشریت هستند، گفت: اگر خداوند متعال بخواهد ما را هدایت تام کند باید دست ما را در دست امام و اهل بیت بگذارد، در هر جایی از قرآن کریم که درباره هدایت صحبت شده بلافاصله از اهل بیت سخن گفته شده است.
حجت الاسلام موسویان

حجت الاسلام سید محسن موسویان کارشناس مسائل مذهبی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با بهترین مسیر هدایت و رسیدن به کمال برای انسان ها، گفت: در قرآن کریم می خوانیم "پروردگار ما کسی است که ما را خلق می کند و سپس هدایت می کند"، حتما برای هدایت یک مقصد مشخصی است، هدایت وقتی معنای تام خود را پیدا می کند که به عالی ترین مقصد هر موجودی نظر داشته باشد.

 

وی ادامه داد: یک درخت باید درخت کامل شود و یک انسان هم باید انسان کامل شود، از طرفی صراط انسان به دلیل این که ابعاد وجودی اش بیشتر است نسبت به سایر موجودات سخت تر است، از این رو تمام ابعاد وجودی انسان باید به کمال برسد.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: وقتی موضوع هدایت در معارف ما مطرح می شود باید به کامل ترین وجه باشد، در هر جایی از قرآن کریم که درباره هدایت صحبت شده بلافاصله از اهل بیت سخن گفته شده است، در سوره حمد می خوانیم " اهدنا الصراط المستقیم" ، امیرمومنان(ع) فرمودند: انا الصراط المستقیم.

 

وی بیان داشت: اگر خداوند متعال بخواهد ما را هدایت تام کند باید دست ما را در دست امام و اهل بیت بگذارد، کامل ترین وجه انسان امام است، اهل بیت مقصد گمشده همه انسان ها هستند و انسان باید به مقصد خود دائما نظر بیندازد، همه اهل بیت (ع) هدایت می کنند اما امام هادی(ع) به طور خاص کارشان هدایت است و به همین دلیل زیارت جامعه کبیره از ایشان نقل شده است.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: در قرآن کریم در آیه" جنات تجری من تحتها الانهار" که چند بار تکرار شده است، منظور از انهار، علم و معرفت است، کسی که در دنیا با معرفتی خاص از حق روبرو شد در قیامت هم با همان حقیقت روبرو خواهد شد، انهار یا آب است و یا شیر که آب به معنای معرفت و شیر به معنای علم خالص است که هیچ غل و غشی در آن نیست و برای انسان سودمند است.

 

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: بعضی از انهار بهشتی از شراب است، شراب علم توحیدی است که برای سالک مستی ایجاد می کند، در دنیا با معرفتی رو به رو می شوند که دیگر لذت هایی که برای دیگران لذت است برای آن ها معنایی ندارد، شهدای جنگ تحمیلی ما از نهر خمر نوشیدند.

 

وی در پایان گفت: برخی از نهرها از عسل صاف و خالص است، همانطور که عسل دوای همه دردها است اگر معرفتی باشد که همه جانبه باشد و همه ابعاد وجودی انسان را در بر بگیرد همان نهر عسل است، ملائک از آسمان هفتم ندا می دهند "طوبی لذاکرین" ، آسمان هفتم جایی است که همه حجاب ها رد می شود، پیامبر اکرم(ص) در آسمان هفتم هستند یعنی ظرفیت اتصال به حقیقت محمدی در آن محقق می شود./869/302/ب3

 

 

ارسال نظرات