۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۳۲۹۱۰
خطیب جمعه ساری:

مسؤولان در برابر سابقه بدعهدی آمریکایی ها هوشیارانه تر عمل کنند

امام جمعه موقت ساری با اشاره به سابقه بدعهدی آمریکایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز، گفت: متولیان و دست‌اندرکاران مسائل هسته‌ای باید کشور را در حوزه فناوری هسته‌ای به مرحله‌ای برسانند که در زمان بدعهدی آمریکایی‌ها در مدت زمان کوتاه کشور به فعالیت هسته‌ای قبل از برجام برسد.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان  با اشاره به اهمیت و فضیلت ماه مبارک رمضان در مقایسه با دیگر ماه های سال، گفت: براساس فرموده پیامبر گرامی اسلام روزه ماه مبارک رمضان هیچ وزنی به اندازه آن در دنیا وجود ندارد.

 

وی با تأکید براین که باید از فرصت های ماه مبارک رمضان در جهت ترویج مفاهیم ناب دینی استفاده شود، افزود: خداوند متعال دراین ماه پر برکت همه درهای رحمت و مغفرت را به روی بندگان صالح خود گشوده است.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: شهید چمران شخصیتی جهانی در علم، پژوهش و فعالیت های مذهبی بود که زندگی و داشته های خود را صرف مبارزه در راه اسلام کرد.

 

وی افزود: شهید چمران در زمانی که می توانست در کشورهای غربی بهترین زندگی را داشته باشد همه چیز را رها کرد و پس از آموزش چریکی در مصر به مرز اسرائیل رفت و با کمترین امکانات در کنار فقیرترین مردم لبنان به زندگی پرداخت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: شهید چمران پایه گذار مقاومت اسلامی به همراه امام موسی صدر بود و ایستادگی در مقابل نفوذ بیگانگان با استفاده از الگوهایی چون ایشان امکان پذیر است.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به رشادت های شهید چمران گفت: درک عاشورایی زمینه ساز پیروزی بر دشمنان است همانطور که شهید چمران با همین درک عاشورایی توانست با کمترین نفر و تجهیزات در بسیاری از نبردها بر دشمن پیروز شود.

 

حجت الاسلام قاسمی یادآور شد: شهید چمران برای ترویج فرهنگ اسلام دعوت‌نامه بسیاری از کشورهای غربی و پیشرفته را نپذیرفت، به همین دلیل ایشان الگو استاد نمونه انقلابی نام گرفت و بهترین الگو برای اساتید دانشگاه است.

 

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود به دیدار اخیر مسؤولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار را مهم وکلیدی خواند و گفت: مسؤولان نظام باید رهنمودهای مقام معظم رهبری الگوی برنامه های خود قرار دهند.

 

وی مسأله اقتصاد مقاومتی را یکی از محوری ترین سخنان مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ایشان در خصوص تحقق عملی این مسأله مهم دغدغه های بسیاری دارند که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که متأسفانه در زمان برداشت محصولات کشاورزی شاهد واردات بی رویه محصولات به کشور هستیم، افزود: این گونه اقدامات سم مهلکی برای تولیدات داخلی است.

 

وی با بیان این که واردات بی رویه با اصل سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است، بیان داشت: مسؤولان باید نسبت به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دغدغه بیشتری داشته باشند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که با بومی کردن اقتصاد و احیای واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ، باید کشور را در سال جدید به کارگاه بزرگ تولید و کار و فرهنگ اقتصادی تبدیل کنیم، گفت: یکی از مهم ترین راه های رشد شاخص های اقتصادی کشور تحقق واقعی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که برای گشودن گره ها و برون رفت از مشکلات اقتصادی باید همه بخش های کشور با هم تعامل و همکاری جدی داشته باشند، گفت: مشکل اقتصاد کشور با بخشنامه حل نمی‌شود بلکه باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را در  بخش های مختلف کشور نهادینه و عملیاتی کنیم.

 

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بومی به منظور تقویت بنیه داخلی کشور تأکید کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی ایران به مسؤولان و متولیان کشور اعلام کردند که از ظرفیت جوانان انقلابی برای پیشبرد اهداف نظام استفاده شود.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه بدعهدی آمریکایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز، افزود: متولیان و دست‌اندرکاران مسائل هسته‌ای باید کشور را در حوزه فناوری هسته‌ای به مرحله‌ای برسانند که در زمان بدعهدی آمریکایی‌ها در مدت زمان کوتاه کشور به فعالیت هسته‌ای قبل از برجام برسد.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که به هیچ عنوان نباید به وعده های آمریکایی ها خوشبین بود، تصریح کرد: کارنامه آمریکایی ها در دهه های اخیر همواره را دروغ و نیرنک همراه بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیکاری را یکی از معضلات مهم امروز کشور دانست و افزود: اگر این معضل اجتماعی رفع نشود تبعات جبران ناپذیری را برای کشورمان در پی خواهد داشت. 

 

امام جمعه موقت ساری بر ضرورت هماهنگی دولت و مجلس برای رفع معضل بیکاری در کشور تأکید کرد و گفت: مجلس دهم باید با همراهی دولت ضمن تصویب قوانین مناسب راهکاری عملی برای رفع این مشکل بزرگ در نظر گیرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نقد منطقی و دلسوزانه از دولت به معنای زیر سؤال بردن عملکرد دولت نیست، خاطرنشان کرد: اگر کاستی ها و مشکلات کشور از سوی برخی ها مطرح می شود به منظور رفع این مشکلات است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که ملت ایران هیچ اعتمادی به آمریکایی ها نداشته و ندارند، گفت: بدعهدی آمریکایی در برابر ملت ایران کاملاً شفاف است، اما علیرغم این بدعهدی ها و خصومت ها برخی ها تلاش دارند زمینه ارتباط میان کشورمان با آمریکا را فراهم کنند./950/201/ب2

ارسال نظرات