۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۳۳۰۹۹
حجت‌الاسلام سلیمی:

آمریکایی‌ها هیچ گاه قابل اعتماد نخواهند بود

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از افراد بدنبال توجیه بدعهدی های آمریکایی ها هستند و این قابل قبول نیست و این توجیه‌ها با هدف بهره‌برداری سیاسی برای انتخابات سال آینده است.
حجت الاسلام عیلرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا  با بیان این که ذات آمریکایی ها خبیث است، اظهار کرد: دولت‌مردان آمریکایی خود را موجود برتر و تافته جدا بافته می‌دانند ، آن‌ها با یک نگاه تحقیرآمیز به دیگران نگاه می‌کنند و همه مردم را برده خود می‌دانند و این روشن است که چرا گفت و گو با آن‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

 

وی با بیان این که تجربه تاریخی به ما نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها غیر قابل اعتماد هستند، بیان کرد: محمد مرسی در مصر به آمریکایی‌ها تکیه کرد و آمریکایی‌ها از نردبان او بالا رفتند و چگونه با او برخورد کردند و از پشت به او خنجر زدند، آقای عمر البشیر در سودان با آمریکایی ها مذاکره کرد و کشورش را دو قسمت کردند و بجای پاداش او را به عنوان یک جنایتکار جنگی به دستگاه‌های بین‌المللی معرفی کردند، عرفات با آمریکایی ها سازش کرد و نتیجه  این سازش این شد که رژیم اشغالگر قدس او را مسموم کرد.

 

وی با بیان این که صدام نوکر زنجیری آمریکایی ها بود ولی روزی که منافع شان اقتضا نکرد با او این گونه برخورد کردند، تصریح کرد: شاه مخلوع ایران محمد رضا دربست در اختیار آمریکایی ها بود ولی زمانی که از ایران مجبور به فرار شد خود آمریکایی‌ها حاضر نبودند او را بپذیرند.

 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصدق به آمریکایی ها تکیه کرد و همین اعتماد بعد از ملی شدن صنعت نفت باعث شد آمریکایی‌ها از سادگی او استفاده و کودتای 28 مرداد را طراحی کردند، ما در مذاکرات الجزایر  گروگان‌های آمریکایی را آزاد کردیم و آن‌ها قرار بود سه اقدام انجام دهند که تحریم ها را بردارند، پول های ما را آزاد کنند و در امور داخلی ما مداخله نکنند که آن‌ها از پشت خنجر زدند، در افغانستان دولت اصلاحات با آمریکایی ها همکاری کرد و نتیجه این همکاری این شد که آمریکایی ها ایران را محور شرارت نامیدند.

 

وی با بیان این که امروز ما اقدامات و تعهدات خودمان را در بحث هسته‌ای انجام دادیم ولی علی رغم وعده‌ای که آمریکایی ها دادند به وعده‌های شان عمل نکردند، افزود: آمریکایی ها اکنون خواسته جدید مطرح کردند و با وجود این که در متن برجام حفظ 300 کیلو اورانیوم غنی شده آمده است ولی امروز می‌گویند که باید این مقدار کاهش یابد و الیاف کربن را نیز نباید تولید کنیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها ذاتا بی اعتماد هستند و این تجربیات تاریخی ما نشان می‌دهد که مذاکره ما با آمریکا مذاکره میش و گرگ است و هیچ گاه ذات گرگ تغییر نخواهد یافت.

 

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان این که بدعهدی‌های آمریکایی ها بر هیچ کس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: برخی از افراد بدنبال توجیه این بدعهدی ها هستند و این قابل قبول نیست و این توجیه‌ها با هدف بهره‌برداری سیاسی برای انتخابات سال آینده است ./858/ت302/ج

ارسال نظرات