۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۳۳۸۰۵
حجت‌الاسلام ماندگاری:

کسب همه معارف باید در کنار رعایت تقوا باشد

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: کسب همه معارف باید در کنار رعایت تقوا باشد تا انسان به درد امام زمان(عج) بخورد.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه شامگاه سه‌شنبه یک تیر به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، در توضیح تربیت مهدوی بر اساس تنظیم شخصیت، گفت: انسان دو شخصیت درونی و بیرونی دارد، شخصیت بیرونی او با مقام، منصب، مال، جمال در ارتباط قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: بر اساس قرآن و روایات شخصیت درونی انسان نیز به میزان معرفت او بستگی دارد، بالاترین معرفت این است که انسان درک کند خداوند از همه چیز بزرگ تر است، اگر امام(ره) توانست بگوید آمریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند به علت شناخت و معرفت او نسبت به بزرگی پروردگار خداوند است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به معرفت و شناخت نسبت به کوچک و بی‌ارزش بودن دنیا، عنوان کرد: بخش دیگری از شخصت انسان به معرفت او درباره دنیا بستگی دارد، در این زمینه امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: هر کس خدا در جانش بزرگ شود همه دنیا در چشمش کوچک می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به معرفت انسان نسبت به در کمین بودن شیطان برای گمراهی او، اظهار داشت: بخش دیگری از شخصیت انسان بستگی به میزان شناخت او نسبت به مکر و حیله‌های شیطان بستگی دارد که بداند همواره در کمین نشسته و بسیار مصمم است تا گمراهش کند.

 

وی با اشاره به اسلام به عنوان بهترین مسیر هدایت انسان‌ها، ابراز کرد: بخش دیگری از شخصیت انسان به شناخت او نسبت به اسلام بستگی دارد که بداند بدون نقشه اسلام راه را گم می‌کند، یک شخص فهمیده طرح آمریکا، اروپا و اسرائیل را برای پیشرفت اقتصادی مفید نمی‌داند، چرا که دشمن با این طرح‌ها قصد دارد نگذارد اسلام در دنیا گسترش یابد، اما مردم عاقل هستند و اسلام را کنار نمی‌گذارند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان فهمیده قرآن را در دستور کار خود قرار می‌دهد، اظهار داشت: برخی از مردم به بهانه اینکه قرآن مربوط به 1400 سال پیش است آن را کناری می‌نهند در حالیکه دستورات خداوند برای تمام انسان و مخلوقات از نخستین تا آخرین تفاوتی پیدا نمی‌کند.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به معرفت نسبت به پیامبر(ص) و اهل‌بیت او به عنوان بخش دیگری از شخصیت انسان، گفت: اگر انسان بفهمد که بدون پیامبر(ص) و اهل‌بیت او به نتیجه نمی‌رسد و تلاش ‌کند که دست خود را در دست آل‌الله قرار دهد در این صورت به بخش دیگری از معرفت دست یافته است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسب همه معارف باید در کنار رعایت تقوا باشد تا انسان به درد امام زمان(عج) بخورد، قرآن می فرماید: اگر شما حکم خدا را رعایت کردید انسان با تقوایی می‌شوید./202/807/ب1

ارسال نظرات