۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۳۴۴۸۹
استاد حوزه علمیه:

داشتن ایمان مشروط به عمل به کارهایی است که زیر ساخت دین محسوب می‌شوند

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه تفاوت‌هایی میان ایمان و اسلام وجود دارد، گفت: داشتن ایمان مشروط به عمل به کارهایی است که زیر ساخت دین محسوب می‌شوند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین بعد از ظهر شنبه پنجم تیرماه در مسجد امیر(ع)، گفت: کسانی تحت حمایت قرآن قرار می‌گیرند که ایمان داشته باشند، هرچند که نفس نمی‌گذارد ایمان به صورت به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: باید توجه داشت مرتبه اسلام و ایمان فرق دارد، عده ای مسلمان هستند و عده ای نیز اهل ایمان هستند، باید توجه داشت که این دو گروه با هم تفاوت دارند. در قرآن بیشتر به اهل ایمان اشاره شده است، ضمن اینکه فرایند تشکیلی ایمان و اسلام با یکدیگر تفاوت دارد.

استاد حوزه علمیه، یادآور شد: پیامبر(ص) زمانی که اعراب بایده نشین با ایشان بیعت کردند، ایشان فرمودند که شما تنها مسلمان شده‌اید و هنوز به ایمان نرسیده‌اید.

حجت الاسلام علوی تهرانی تأکید کرد: باید توجه داشت که نماز بسیار مهم است، باید توجه داشت که حق الله بسیار مهم است، دلیل این تحلیل نیز این است که خداوند از مردم مهم‌تر است. در قیامت نیز بهشتیان زمانی که از جهنمیان احوال آنها را می‌پرسند، آنها می‌گویند که ما نماز نمی‌خوانیدم.

رییس بنیاد فارِس المومنین، تصریح کرد: نماز و روزه زمانی مورد قبول قرار می‌گیرد که بر اساس یک زیرساخت درست شکل گرفته باشد. پیامبر(ص) نیز در ابتدا زیرساخت‌های فکری امت را معرفی کردند تا انجام فرایض دینی به نتیجه برسد.

وی گفت: ایمان حقیقتی است که مولفه‌های مختلفی دارد که با هم به ایمان می‌رسد، مولفه‌هایی که عبارتند از؛ صبر، یقین، رضا، تسلیم، توکل و تفویض.

حجت الاسلام علوی تهرانی، تصریح کرد: قطعا مشکل افراد است که از طریق ائمه به نتیجه نمی‌رسند، زیرا برخی از درون کامل نیستند و نمی‌توانند از اهل بیت(ع) بهره ببرند.

استاد حوزه علمیه در پایان، گفت: نماز اگر می‌خواهد معراج مومن باشد باید بر اساس زیر ساختی به نام راستگویی بنا شود، به همین دلیل است که زیر ساخت برای انجام فرایضی همچون نماز بسیار اهمیت دارد./856/202/ب3

ارسال نظرات