۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۳۴۵۹۲
آیت الله دری نجف آبادی:

اختلاف و کینه بین مسلمانان سبب امیدواری دشمن می‌شود

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اختلاف افکنی بین مسلمانان حرام است، گفت: مسلمانان باید روز به روز به اتحاد و همبستگی بین خودشان اهمیت داده و این همبستگی را افزایش دهند.
آیت الله دری نجف آبادی 

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: در قرآن کریم و دین اسلام به کیفیت و ارزشی که انسان ها داشته اند اهمیت داده شده و ما نیز باید قدردان انسان های تاریخ ساز باشیم.

 

مسلمانان باید اتحاد و همبستگی بین خود را افزایش دهند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اختلاف افکنی بین مسلمانان حرام است، گفت: مسلمانان باید روز به روز به اتحاد و همبستگی بین خودشان اهمیت داده و این همبستگی را افزایش دهند.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در طول تاریخ ائمه اطهار (ع)، پیامبر اکرم(ص) و سایر پیامبران الهی نظیر ابراهیم خلیل (ع) و یوسف پیامبر (ع) از ارزش و اهمیت بسیاری به دلیل خداپرستی، اعتقاد به قیامت و مبارزه با طاغوت برخوردار هستند.

 

امام جمعه اراک افزود: در ایران اسلامی افرادی نظیر حافظ شیرازی، فردوسی، مدرس و غیره نیز به دلیل کارهای ارزشمندی که در زمینه های مختلف انجام دادند باید برای ما قابل احترام باشند.

 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: مسلمانان نباید بر سر مسائل جزئی با یکدیگر به اختلاف و کینه ورزی بپردازند که این سبب امیدواری دشمن خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: به طور مثال مصلی متعلق به شخص خاصی نیست و متعلق به همه مسلمانان و اسلام است؛ از این رو نباید بر سر یکسری مسائل جزئی در مصلی با یکدیگر به اختلاف برخورد کنیم.

 

تقوا، سلامت و طیب بودن ویژگی های اهل بهشت

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اهل بهشت کسانی هستند که دارای سه ویژگی تقوا، سلامت و طیب بودن هستند که تمامی ما باید خود را به این ویژگی ها تا حد امکان مزین کنیم.

 

امام جمعه اراک افزود: البته کسی که دارای این ویژگی ها است علی (ع) است که بهترین الگو برای زندگی ما در کل تاریخ بشمار می رود و باید با قبول داشتن ولایت علی (ع) و داشتن حب این امام همام درهای سعادت را به روی خود بگشاییم.

 

آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: وجود علی (ع) دارای تمام کمالات و فضائل اخلاقی است و باید مسلمانان با عشق به علی (ع) و پیامبر(ص) و عشق به اهل بیت (ع) ایمان خود را نسبت به خدا افزایش دهند.

 

ضرورت بهره گیری از لیالی قدر

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که از لیالی قدر و شب شهادت امام علی (ع) است شب با عظمت و شب بزرگی است که باید قدر آن را برای عبادت بیشتر دانست.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: عشق به اهل بیت (ع) و ایمان به خدا کاهش فساد و آلودگی ها، همچنین انحرافات اجتماعی را به همراه دارد.

 

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی باید امشب، شب با عظمت بیست و یکم ماه مبارک رمضان و برای انجام عبادات مخصوص آن آماده شویم./302/842/ب1

ارسال نظرات