۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۳۴۷۳۶
کارشناس مسائل دینی:

اوج مهمانی خداوند در شب های قدر است

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اهمیت احیاء شب های قدر در روایات گفت: احیاء در شب های قدر سعادتمندی انسان را در پی خواهد داشت و اوج مهمانی خداوند در این شب ها است.
شب قدر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید عادل علوی، کارشناس مسائل دینی، با حضور در برنامه «طوبی» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به اینکه شب های قدر جایگاه بزرگ و کریمانه ای در نزد خداوند دارند، اظهارداشت: خداوند این شب ها را برای استجابت دعا و نزول رحمت رحیمانه خود برای مؤمنان اختصاص داد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به سفارش های صورت گرفته برای احیاء در شب های قدر افزود: از دست دادن چنین شب هایی حسرت اخروی در پی خواهد داشت و هیچکس توانایی درک مقام و عظمت این شب ها را ندارد.

 

حجت اسلام علوی با بیان اینکه شب های قدر در نزد خداوند و انبیاء و امامان معصوم(ع) از قداست و تکریم خاصی برخوردار هستند، گفت: تکریم، پاسداشت و احیاء شب های قدر به سبب نزول قرآن کریم است.

 

وی با اشاره به اهمیت احیاء شب های قدر در روایات و اینکه قلب و روان احیاکنندگان این شب ها در آخرت به لطف الهی روشن و فروزان خواهد ماند، تصریح کرد: انسان ترکیبی از بعد روحی و جسمی که بعد روحی با کفر، شرک، گناه و رذائل اخلاقی از بین می رود.

 

کارشناس مسائل دینی در ادامه خاطرنشان کرد: در شب های قدر عبادت، ذکر نماز خاصه این شب ها، غسل و طلب مغفرت سفارش شده است و احیاء این شب ها سعادتمندی را به همراه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام علوی در پایان با بیان اینکه دعا مغز عبادت و قرآن صاعد و در ماه مبارک رمضان پذیرفتنی است، گفت: ادعیه های مخصوص ماه مبارک رمضان به ویژه در شب قدر باید همه روزه خوانده شود و اوج مهمان خداوند بودن در شب های قدر است./9456/203/ب3

ارسال نظرات