۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۳۵۱۲۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

آزادسازی قدس منوط به وحدت مسلمانان است، احیای آخرین شب قدر در گلزار شهدای اهواز، بیداری اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای روز جهانی قدس است، دعوت از فرهنگیان و دانش آموزان خوزستان برای حضور فعال در راهپیمایی روز قدس، افتتاح نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط آیات در اهواز، بیان و آموزش تفسیر قرآن در مؤسسه بیت الاخضر زینبی اندیمشک از جمله اخبار کوتاه استان خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

حجت‌الاسلام علی قندعلی، رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجد سلیمان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه آزادی قدس منوط به وحدت مسلمانان است، گفت:  شرکت همه مسلمانان در راهپیمایی روز قدس تأثیر فراوانی  در روحیه مردم فلسطین خواهد داشت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در پایان از همه مردم ولایتمدار و روزه دار این شهرستان برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل آورد.

 

احیای آخرین شب قدر در گلزار شهدای اهواز

آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و آخرین شب قدر در جوار شهدای مدافع حرم در گلزار اهواز برگزار می‌شود.

این آیین روز سه شنبه هشتم تیرماه و بیست و دوم ماه مبارک رمضان از ساعت 23:30 دقیقه آغاز خواهد شد و مردم اهواز در کنار شهدای خود شب‌زنده داری می‌کنند.

آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد گلزار شهدای اهواز در کنار قطعه شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

در این برنامه معنوی که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا حضور دارند، سوره‌هایی از قرآن کریم قرائت خواهد شد و از ساعت 23:30 دعای جوشن کبیر آغاز می‌شود.

همچنین  احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و آخرین شب قدر از ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه نهم تیرماه مراسم سوگواری حضرت مولا علی علیه السلام آغاز خواهد شد و پس از آن نیز از سوی مداحان دعای قرآن به سر قرائت می‌شود.

در این برنامه عباس کربلایی (نبگان)، عادل عرفانی و مجتبی ضغیبی به قرائت دعا و مناجات خوانی می‌پردازند و حجت‌الاسلام محسن بومی و حجت‌الاسلام محمد زرسنج سخنرانی خواهند کرد.

بیداری اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای روز جهانی قدس است

همایون قنواتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی ضمن دعوت آحاد مردم به شرکت در راهپیمایی روز قدس، بیداری اسلامی را از مهم‌ترین دستاوردهای این روز دانست.

متن پیام همایون قنواتی به شرح زیر است:

"روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است."  امام خمینی(ره)

امام راحل با اعلام روز جهانی قدس کوشید تا راه رهایی فلسطین را به ملت‌ها نشان دهد و آنان را از پوچی و نومیدی برهانند. با اعلام این روز، نمادهای کلان دینی به جای نگاه‌های خرد و محدود در خدمت آرمان فلسطین قرار گرفت و همبستگی میان مسلمانان جهان ایجاد شد.

روز قدس، روز همبستگی بین‌المللی مسلمانان در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین است. این روز به مسلمانان جهان هشدار می‌دهد که سرنوشت فلسطین از سرنوشت آنان جدا نیست و پیروان اسلام باید خود را در مصیبت مردم فلسطین سهیم بدانند و در راه رهایی سرزمین قدس از چنگال صهیونیست، تمامی قوای خود را به کار گیرند.

روز قدس نشان‌دهنده‌ی نگاه مسلمان ایرانی با رویکردی انسانی و دینی به فلسطین است که در سایه‌ی عزت و افتخار حسینی نه تنها تضمین‌کننده‌ی حقوق مردم مظلوم فلسطین است بلکه به تامین صلح و امنیت عادلانه در منطقه و جهان کمک می‌کند.

امام خمینی(ره)، قیام مستضعفین در مقابل مستکبرین را سیر الهی و عرفانی می‌داند و بیداری ملت‌ها را اولین قدم در این سیر بیان می‌کند به گونه‌ای که می‌توان گفت بیداری اسلامی کنونی از مهم‌ترین دستاوردهای روز جهانی قدس است.

این‌جانب روز قدس را که میراث ارجمند امام راحل است، گرامی داشته و از آحاد مردم خصوصا اهالی فرهنگ و هنر برای شرکت باشکوه در راهپیمایی این روز دعوت می‌نمایم.

امید است که مسلمانان و آزادگان جهان با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، رسالت دینی و  انسانی خود را در قبال این ظلم عظیم انجام دهند.

 

دعوت از فرهنگیان و دانش آموزان خوزستان برای حضور فعال در راهپیمایی روز قدس

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، طی پیامی فرهنگیان، دانش آموزان و دیگر اقشار مردم را به حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. 

در این پیام آمده است: درایت و آینده نگری امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس در جهت اعلام حمایت جهان اسلام از آزادی قدس شریف، امروز عالم گیر شده است. 

وی در این بیانیه می افزاید: ندای حمایت از مردم مظلوم فلسطین اکنون مختص به جهان اسلام نیست و آزادیخواهان و آزادگان جهان به ندای انقلاب اسلامی ایران پاسخ مثبت داده اند و در سراسر دنیا پرچم حمایت از فلسطین و قدس شریف در اهتزاز است.

در ادامه این پیام ضمن تأکید بر حضور و مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان در راهپیمایی روز قدس عنوان شده است: از فرهنگیان و مجموعه آموزش وپرورش خوزستان دعوت می شود همگام با سایر مردم بصیر و ولایت مدار استان بار دیگر با تبعیّت از فرمایشات مقام معظم رهبری( مدّظله العالی)،  همانند گذشته ضمن اعلام انزجار از سیاست های غاصبانه، تجاوز گرانه و تروریسم رژیم اشغالگر صهیونیست، در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند.

افتتاح نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط آیات در اهواز

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌ و نقاشی‌‌خط آیات ساعت ۱۹ فردا چهارشنبه ۹ تیرماه در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار و تا پایان ماه مبارك رمضان همه روز در ساعات ۹-۱۲ و ۱۸-۲۰ پذیرای بازدیدكنندگان خواهد بود.

در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر منتخب از میان بیش از ۸۰۰ اثر جشنواره ملی نقاشی‌ و نقاشی‌‌خط آیات در معرض دید علاقه‌‌مندان قرار می‌گیرد و در کنار آنها آثار برگزیده جشنوراه عكس و نقاشی امام رضا(ع) نیز به نمایش گذاشته می‌شوند.

بیان و آموزش تفسیر قرآن در مؤسسه بیت الاخضر زینبی اندیمشک

عذرا جعفری، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ هنری بیت‌الاخضر زینبی شهرستان اندیمشک با اشاره به دوره‌های‌ در حال برگزاری اين مؤسسه فرهنگی‌ ـ هنری‌ گفت: کلاس‌های آموزش قرآن، تجوید، تفسیر، آموزش قرآن به كودكان و آموزش احکام از ابتدای تیرماه در اين مؤسسه آغاز شدند.

وی با اشاره به فعاليت‌های هنری اين مؤسسه گفت: با توجه به تازه تأسیس بودن مؤسسه بيت‌الاخضر زينبی به عنوان نخستین مرکز فرهنگی- هنری برای بانوان در شهرستان، استقبال خوبی از برنامه‌های آن به عمل آمده است اما به لحاظ تجهیزات نیازمند حمایت مالی خیران هستیم.

جعفری در پایان گفت: فردا چهارشنبه ۱۰ تيرماه کلاس آموزش آیین همسرداری اسلامی ویژه بانوان جوان در این مؤسسه آغاز می‌شود و کمک به نیازمندان و رساندن كمك خيران با خانواده‌های‌ نيازمند، كمك به ازدواج جوانان و مشاوره از کارهای جانبی این مؤسسه است./9456/303/ب3

ارسال نظرات