۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۳۶۳۳۳
کارشناس مسائل مذهبی:

اهالی مساجد برگزیدگان و زائران خدا هستند

حجت الاسلام رضوانی با بیان این که وجود مؤمن ‏برای مؤمن دیگر برکت دارد و از جمله مکان هایی که برای مؤمنان برکت دارد مساجد است، گفت: اهالی مساجد برگزیدگان و زائران خدا هستند و خدا برکاتش را شامل حال زائرانش می کند.‏
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان گفت: گاهی عملی کم است ولی در عوض برکت دارد و در مقابل بعضی از اعمال زیاد هستند ولی برکت ندارند، برکت به معنای دوام و ماندگاری است.

 

وی ادامه داد: وجود مؤمن برکت دارد، مؤمن مثل نخل خرما است یعنی همه چیز آن مفید است و هیچ چیز دور ریختنی ندارد، وجود مؤمن برای مؤمن دیگر برکت دارد، از جمله مکان هایی که برای مؤمنان برکت دارد مساجد است.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: اهالی مساجد برگزیدگان و زائران خدا هستند و خدا برکاتش را شامل حال زائرانش می کند، از عواملی که سبب برکت در زندگی می شوند می‌ توان به ایمان و تقوا اشاره کرد، از برکات ماه مبارک رمضان تقویت روحیه پرهیزکاری و تقوا در انسان است.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: دومین عامل برکت در زندگی اطاعت از پروردگار است، ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای تمرین بندگی و اطاعت از پروردگار است، باید تلاش کنیم که این روحیه در ما نهادینه شود و فقط مختص ماه رمضان نباشد، در قرآن کریم آیات متعددی پیرامون اطاعت از خداوند آمده است، خداوند در سوره نساء آیه13 می فرماید: هر کس خدا و رسولش را اطاعت کند خداوند او را در بهشت‌هایی که رودها از زیر درختانش جاری است داخل می‌کند.

 

وی  اظهار داشت: صدقه از عوامل دیگری است که سبب افزایش برکت می شود، حضرت علی(ع) می فرمایند: برکت مال در صدقه است، پیامبراکرم(ص) می فرمایند: صدقه بلا را برطرف مى‏ كند و مؤثرترينِ دارو است، همچنين، قضاى حتمى را برمى‏ گرداند و درد و بيمارى‏ ها را چيزى جز دعا و صدقه از بين نمى ‏برد.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: از دیگر عوامل افزایش برکت در زندگی مشورت با صالحین و افراد خیرخواه عاقل است، مشورت كردن با عاقلِ خيرخواه مايه هدايت و  توفيقى از جانب خداوند است، پس هرگاه خيرخواه عاقل تو را راهنمايى كرد، مبادا مخالفت كنى كه موجب نابودى مى شود.

 

حجت الاسلام رضوانی گفت: از عوامل دیگری که سبب برکت می شود این است که کاسبان و فروشندگان اجناس خوب و  باکیفیت به مردم بفروشند، فروش جنس خوب یک دعا برای فروشنده و یک دعا برای تولید کننده به همراه دارد، رفق و مدارا نیز از دیگر عوامل افزایش برکت در زندگی است./869/202/ب2

ارسال نظرات