۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۳۶۴۹۱
حجت‌الاسلام فاطمی:

انتظار فرج نیازمند اقدام و عمل است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که حضرت رسول(ص) با‌ فضیلت ترین و بالاترین عمل را برای امت خود انتظار فرج عنوان می‌کنند، گفت: انتظار فرج نیازمند اقدام و عمل است.
انتظار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فاطمی در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در حرم حضرت معصومه(س)با بیان اینکه پس از شروع عصر غیبت و پنهان شدن امام زمان(عج)، عصر انتظار شروع شد، گفت: با شروع عصر انتظار عده‌ای تصور کردند که لازم نیست هیچ کاری را انجام بدهند و کافی است تنها منتظر باشند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) افزود: مثل این افراد مثل کسانی است که بدوت تهیه مواد خام برای پخت غذا و انجام فرآیند طبخ منتظر هستند که یک غذا برای آن‌ها آماده شود که باید گفت این انتظار، انتظار بیهوده و بی سرانجامی است.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت رسول(ص) با‌ فضیلت ترین و بالاترین عمل را برای امت خود انتظار فرج عنوان می کنند، تصریح کرد: براساس این حدیث نبوی امت اسلام باید منتظر کسی باشند که جهان و عالم هستی را پر از عدل و داد می کند.

 

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه چنین انتظاری نمی‌تواند بدون اقدام و عمل باشد، ادامه داد: انتظار واقعی بدون تلاش و حرکت بی‌فایده است.

 

وی با بیان اینکه منتظر اسوه باید صالح باشد، تصریح کرد: نوجوان انقلابی و منتظر با نماز اول وقت، انس با قرآن ، عمل به واجبات دینی و احترام به پدر و مادر سعی می‌کند که مقدمات ظهور و فرج امام زمان(عج) فراهم کند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه منتظر فرج سعی می‌کند که دوستان و آشنایان خود را با امام زمان(عج) آشنا کند، گفت: انتظار فرج دارای مقدمات است و این مقدمات را باید منتظران در جامعه و محل زندگی خود فراهم کنند.

 

وی با اشاره به اینکه زیارت آل یاسین از زیارت های مخصوص امام زمان (عج) است، تصریح کرد: منتظر واقعی سعی می‌کند که با انس با قرآن و تلاوت زیارت نامه امام زمان(عج) هر روز با ایشان تجدید عهد کرده و به این ترتیب به خود و دیگران یادآوری می‌کند که منتظر انسان بزرگی است و برای ملاقات این انسان بزرگ باید تلاش و کوشش کند./۹۶۸/پ203/ی

ارسال نظرات