۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۳۸۸۵۳
امام جمعه شهرکرد:

رسالت شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی حاکم کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه است

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام گفت: رسالت اصلی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی حاکم کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه، نشاندن مردم بر سر سفره محتوای قرآن و جایگاه پیدا کردن قرآن به معنای واقعی کلمه در زندگی مردم است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، این شورای را مجموعه‌ای ارزشمند در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی خواند و گفت: خوشبختانه در استان با تلاش و همت همگان، شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی ساماندهی و تشکل قابل توجه و منسجمی به خود گرفته و فعالیت‌های نسبتا خوبی را در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان انجام داده است که بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام، محتوا بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌ها را از وظایف اصلی این شورا برشمرد و افزود: آن چه که تا به امروز این شورا در استان انجام داده است، تشکل‌ بخشی و ساماندهی بوده اما تا کنون کار محتوایی قوی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در استان صورت نگرفته است؛ بنابراین این تشکل بخشی‌ها باید مقدمه‌ای برای ورود به رسالت اصلی شورا یعنی محتوایی کردن برنامه‌های قرآنی باشد.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: رسالت اصلی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی حاکم کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه، نشاندن مردم بر سر سفره محتوای قرآن و جایگاه پیدا کردن قرآن به معنای واقعی کلمه در زندگی مردم است و به یقیین شأن قرآن و این جلسات بالاتر و عظیم‌تر از آن است که تنها به کار تشکل بخشی و ساماندهی کفایت شود.

 

رییس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: برای تحقق این رسالت بسیار مهم باید جلسات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی، نظرات و پیشنهادات اعضای این جلسه و برنامه‌ها و فعالیت‌ها به سمت محتوایی ‌شدن و آشنا و مأنوس کردن جامعه با این کتاب آسمانی برود تا شأن و جایگاه این کتاب عظیم و انسان‌ساز حفظ شود.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمصان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تصریح کرد: می‌طلبد که به برنامه‌های این چنین ارزشمند و تأثیرگذار فرهنگی در استان نگاه عمیق‌تر و بهتری از ناحیه مسؤولان استان صورت گیرد.

 

امام جمعه شهر کرد برنامه جزء خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در مصلای امام خمینی(ره) را یک برنامه جاافتاده و نهادینه‌ شده در مرکز استان دانست و گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای مختلف استان از این برنامه بسیار ارزشمند که مورد استقبال عموم مردم هم واقع شد و اجتماع بسیار خوبی در ماه مبارک رمضان به برکت قرآن در مرکز استان شکل گرفت، الگو گرفتند و امسال شاهد بودیم که درسراسر استان محافل جزء خوانی بسیاری برگزار شد.

 

وی با تأکید بر اینکه این گونه فعالیت‌ها را نباید دست کم گرفت، تصریح کرد: دستاورد و نتیجه برگزاری این محفل جزء خوانی در مرکز استان، الگوشدن و توسعه پیدا کردن آن به سراسر استان بود که نباید این حرکت عظیم را دست گرفت و نسبت به آن بی‌توجه بود.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید مجدد بر لزوم توجه و عنایت ویژه مسؤولان به فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف مدام و مستمر از مسؤولان مطالبه می‌کنیم که نگاه‌شان به فعالیت‌های فرهنگی یک نگاه متفاوت و ویژه باشد اما متأسفانه در برخی موارد در عرصه عمل با برخی کم‌لطفی‌ها مواجه می‌شویم.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه از کار فرهنگی نباید خسته شد، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی جهاد است و باید با چنگ و دندان در جهت گسترش ارزش‌های اسلامی و فرهنگی تلاش کرد و این هم از مظلومیت دین و قرآن است و اگر ما هم بخواهیم با کم‌کاری و بی‌توجهی خود بر این مظلومیت بیفزایم، قطعا ضایعه و خسارت برای خود رقم زده‌ایم؛ بنابراین نباید از کار فرهنگی خسته شد و کنار کشید بلکه باید محکم و استوار در صحنه ماند و تلاش کرد.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام در پایان از آغاز طرح تقویت مبانی اسلامی و شبهه زدایی دینی با موضوع «جوان و سبک زندگی اسلامی» در استان خبر داد و گفت: این طرح از پنجم مردادماه در استان آغاز خواهد شد که نسبت به حضور عموم مردم به ویژه جوانان در این برنامه باید تلاش کرد./202/9457/ب1

ارسال نظرات