۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۴۳۹۳۷۳
آیت الله صافی در دیدار مدیر حوزه های علمیه:

حوزه با حفظ استقلال می تواند وظایف اصلی خود را انجام دهد/ لزوم هجرت اساتید به شهرستان ها

حضرت ‌آیت الله صافی با اشاره به سابقه طولانی حوزه‌هاي علميه و خدمات فقها در قرن‌های متمادی گفت: امتياز مهم حوزه‌ها استقلال آنها در طول تاريخ بوده که بايد اين امتياز حفظ شود که در سايه استقلال حوزه بتواند وظايف اصلي خود را انجام دهد.
دیدار آیت الله اعرافی با آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا،حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر جدید حوزه های علمیه گفت: وظيفه‌اي که شما بر عهده گرفته‌ايد بسيار سنگين است و مسئوليت مهمي بر دوش شما گذاشته شده و اميدوارم بتوانيد با اخلاص و استمداد از ساحت مقدس حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف به بهترين وجه ممکن اداي وظيفه کنید.

 

وی با اشاره به سابقه طولاني حوزه‌هاي علميه و خدمات فقها و علماي بزرگ در قرن‌هاي متمادي افزود: در طول تاريخ هميشه حوزه‌هاي شيعي ما مستقل بوده و روي پاي خود ايستاده و خدمت به بندگان خدا و ارشاد و هدايت مردم را وظيفه شرعي خود مي‌دانستند، امتياز مهم حوزه‌ها استقلال آنها در طول تاريخ بوده که بايد اين امتياز حفظ شود که در سايه استقلال حوزه بتواند وظايف اصلي خود را انجام دهد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به  تبليغات مسمومي که ضد اسلام و تشيع به طور وسيع وجود دارد، اظهار داشت: در امر تبليغ دين و پاسخگويي به شبهات و اشکالات، حوزه علميه هميشه بايد آماده باشند تا بتوانند نقشه‌هاي دشمنان اسلام را نقش بر آب کنند؛ روش سنتي حوزه‌ها که عامل پيشرفت آنها بوده بايد حفظ شود و حوزه‌ها هميشه رو به رشد باشند و طلاب عزيز ان شاء الله به مراتب بالاي علم و عمل برسند.

 

وی  نسبت به رشد علمي حوزه‌هاي شهرستان‌ها ابراز داشت: لازم است تعدادي اساتيد محترم حوزه علميه قم به شهرستان‌ها رفته و در آنجا مشغول تعليم و تربيت طلاب محترم شوند و طلاب از آنها استفاده کنند.

 

حضرت آيت الله صافي در بخش ديگري از توصيه‌هاي خود عنوان کرد: دروس آزاد هميشه در حوزه‌ها متداول بوده که الآن هم بايد اين روش ادامه پيدا کند که شاگرد بتواند خود استاد ورزيده و عالم به علوم مختلف ديني را انتخاب کند.

 

وی در پايان براي موفقيت آیت الله اعرافي مدير جديد حوزه‌هاي علميه دعا کرد و گفت: با حسن سابقه‌اي که از جنابعالي در مسئوليت‌هاي گذشته اطلاع داريم انشاء الله بتوانيد براي پيشرفت حوزه‌هاي علميه و رفع کمبودها و مشکلات قدم‌هاي مؤثري برداريد و رضايت صاحب اصلي حوزه‌ها وجود مقدّس آقا امام زمان عليه الصلاة و السلام را کسب کنید و مورد عنايت و توجهات ايشان قرار بگيريد./1323/د102/ج1

ارسال نظرات