۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۳۹۴۹۲
امام جمعه موقت شیراز:

غارت بیت‌المال از دوران سازندگی شروع شد/ مشکل کشور ما سوء مدیریت است

امام جمعه موقت شیراز گفت: مشکل کشور ما سوء مدیریت است نمی‌شود دزدان خرده‌پا را محاکمه کرد، اما به افرادی که دزدی کلان می‌کنند، بگوییم به دلیل آبروداری از معرفی آن‌ها خودداری می‌کنیم.
سید ابوفاضل رضوی اردکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به تأکید رهبری بر بازگشت حقوق‌های نجومی برداشته شده از بیت‌المال و مجازات متجاوزان، گفت: احکام قانون و شرع در مقابل دست‌درازی به بیت‌المال مشخص است و افرادی که این گونه کارها را کرده‌اند باید در مقابل مردم محاکمه شوند و تفاوتی هم ندارد که به کدام دولت برمی‌گردد.

 

غارت بیت‌المال از دوران سازندگی شروع شد

وی با بیان اینکه این‌گونه غارت‌ها از زمان سازندگی شروع شد، افزود: نمی‌شود دزدان خرده‌پا را شلاق زد و محاکمه کرد، اما به افرادی که دزدی کلان کرده‌اند، بگوییم به دلیل آبروداری از معرفی آن‌ها خودداری می‌کنیم؛ برخی از حراست‌ها نیز رفیق دزد و شریک قافله هستند وگرنه میزان حقوق‌ها را گزارش می‌کردند.

 

امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: مدیرعاملی به یک سفر خارجی رفته و ۱۲ هزار یورو یا دلار حق مأموریت گرفته است. هیچ گونه توجیهی این گونه پرداخت‌ها ندارد؛ چراکه وضعیت این گونه افراد نیز در جامعه مشخص است.

 

اشرافی‌گری به مردم فشار می‌آورد

وی بابیان اینکه اشرافی‌گری به مردم فشار می‌آورد، گفت: حدود ۸ میلیون حقوق‌بگیر در کشور زندگی می‌کنند و اگر کسی بگوید از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر هم تخلف کنند به‌جایی نمی‌رسد، بسیار حرف نادرستی است؛ چرا که همین افراد آبروی نظام را می‌برند.

 

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به اینکه اشرافی‌گری مسؤولان پدر ملت را درآورده است گفت: 50 سال است که خودروسازان ایران محصولی با گران‌ترین قیمت و پایین‌ترین کیفیت وارد بازار می‌کنند و برای ساخت این کالا سالی یک خودرو به‌عنوان حق مدیریت نیز دریافت می‌کنند، این چه مدیریتی است.

 

مشکل کشور ما در این موارد سوء مدیریت است

وی تصریح کرد: مشکل کشور ما سوء مدیریت در این گونه موارد است، چرا که منابع طبیعی نیز ۵۵۰ هکتار زمین را مجانی و بدون هیچ دریافتی به شخصی داده تا کاری انجام دهد.

 

امام جمعه موقت شیراز خطاب به مسؤولان دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی در این استان، تصریح کرد: دزدی بعضی از شوراها و شهرداران در این استان به کجا انجامید و چرا در این زمینه به مردم گزارش نداده‌اید.

 

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی بیان کرد: بانک‌ها به سپرده‌گذاران 15 درصد سود می‌دهند اما برای وام‌هایی که پرداخت می‌کنند 18 درصد سود در نظر گرفته‌اند که رباخواری است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز تولیدی ما به‌خاطر سودهای بانکی ورشکست شده‌اند، گفت: بانک‌های ما بنگاه اقتصادی و اداره‌های ما کارگزار شده‌اند./202/919/ب1

ارسال نظرات