۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۴۳۹۶۸۹
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

طرح تربیتی یاوران ولایت در تبریز آغاز شد

آیین افتتاحیه طرح تربیتی یاوران ولایت دختران دانش آموز آذربایجان شرقی با حضور آیت الله مجتهد شبستری در محل اردوگاه الغدیر تبریز آغاز شد.
ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، الیاس گل‌محمدزاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا شب گذشته در آیین افتتاحیه طرح یاوران ولایت خواهران بسیجی آذربایجان شرقی با یادآوری 36 هزار شهید دانش‌آموز دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: حضور دانش آموزان بسیجی در مناطق عملیاتی شور و شعف خاصی ایجاد می‌کرد.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان بسیجی تجلی عشق و ایمان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند، ابراز داشت: دانش آموزان بسیجی با حضور در جبهه‌های نبرد عشق و ایمان خود را به خداوند متعال و مکتب اسلام به نمایش گذاشتند و با حضور در جبهه‌های نبرد از امام راحل و ولایت‌فقیه پیروی کردند.

 

گل‌محمدزاده خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان دانش‌آموز در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته و تعیین‌کننده‌ای داشته و با طلایه‌داری در جبهه‌ها و تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا کردند.

 

وی با اشاره به شور و نشاط دانش آموزان در دفاع مقدس، ابراز داشت: حضور حماسی دانش‌آموزان در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نه‌ تنها موجب گرمی و موفقیت جبهه‌ها شد، بلکه شور و نشاط ویژه‌ای در داخل مدارس به وجود آمد و در مدت کوتاهی تبدیل به گسترده‌ترین تشکل دانش‌آموزی کشور شد.

 

معاون هماهنگی سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به برنامه‌های بسیج در سال 95، ابراز داشت: راهیان نور یکی از برنامه‌های اصلی بسیج است که با تعامل آموزش‌ و پرورش و سپاه، دانش آموزان ثبت‌نام کننده در طول سال به مناطق عملیاتی شمال غرب، جنوب و اخیراً مناطق عملیاتی دریایی اعزام خواهند شد.

 

گل‌محمدزاده دوره‌های هجرت و محرومیت‌زدایی را از دیگر مأموریت‌های اصلی بسیج برشمرد و بیان کرد: بهترین فرصتی که می‌تواند دشمن را ناکام بگذارد، خدمت به مردم به‌ ویژه مستضعفان است، طرح‌های جهادی هجرت  برای شرکت‌کنندگان در طرح هجرت جهادی هم دارای برکات بسیاری است.

 

وی طرح یاوران ولایت را در راستای تعلیم و تربیت فرماندهان بسیج عنوان و تأکید کرد: بسیج به دنبال توسعه فعالیت‌های اجتماعی در بین دانش آموزان است که دانش آموزان بسیجی می‌توانند با فعالیت‌های اجتماعی مؤثر، در آینده جامعه نقش‌آفرین باشند و تأثیر مثبتی را از خود بر جای گذارند.

 

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این آیین، مدیریت، برنامه‌ریزی و تلاش را لازمه موفقیت برشمرد و با اشاره به تأکیدات متون اسلامی بر تلاش انسان‌ها، اظهار داشت: تلاش و تکرار زیاد علاوه بر یادگیری بیشتر، موجب می‌شود انسان لذت بیشتری از موفقیت به دست آورد.

 

وی افزود: بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان جهان نقش مدیر را در اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌ها مهم می‌دانند.

 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان با بیان اینکه محورهای موفقیت نظام تعلیم و تربیت، برنامه‌ریزی، نوآوری و خلاقیت و آینده‌نگری است که سبب جهت‌دار شدن علم می‌شود و علمی که بی‌جهت باشد می‌تواند دنیا را ویران کند، ادامه داد: آموزش‌ و پرورش باید برنامه‌ریزی کند و اقدامات عملی انجام دهد تا خروجی کار همه برنامه‌ها دانش‌آموزانی با ابعاد سه‌گانه دینی، علمی و اجتماعی باشد.

 

گفتنی است، آیین افتتاحیه طرح تربیتی یاوران ولایت دختران دانش‌آموز آذربایجان شرقی با همت و تعامل آموزش‌ و پرورش این استان و سپاه عاشورا در محل اردوگاه الغدیر تبریز با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در استان آغاز شد./854/202/ب2

ارسال نظرات