۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۴۰۱۶۵
امام جمعه چالوس:

نماز جمعه پناهگاهی برای همدلی و همزبانی آحاد جامعه اسلامی است

امام جمعه چالوس با بیان این که نماز جمعه پناهگاهی برای همدلی و همزبانی آحاد جامعه اسلامی است، گفت: این پایگاه ارزشمند در 37 سال گذشته به کانونی مهم برای وحدت و همبستگی امت اسلامی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان تبدیل شده است.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری، امام جمعه چالوس امروز در همایش سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور از نماز جمعه به عنوان بهترین پایگاه و بستر برای حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه همواره در 37 سال گذشته محور وحدت در کشور بوده است.

 

وی با بیان این که پایگاه نماز جمعه مأمن و پناهگاهی برای همدلی و همزبانی آحاد جامعه اسلامی است، افزود: این پایگاه ارزشمند در 37 سال گذشته به کانونی مهم برای وحدت و همبستگی امت اسلامی برای مقابله با توطئه های دشمنان تبدیل شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه هیچ گاه محصور گروه های سیاسی و حزبی نبوده و هر فردی با هر سلیقه سیاسی، هر جمعه در آن حضور دارد، خاطرنشان کرد: این پایگاه ارزشمند عبادی سیاسی هر گونه اختلاف و تفرقه را از امت اسلام دور می کند و عامل وحدت است.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب همه توان خود را تضعیف و کمرنگ کردن جایگاه نماز جمعه به کار گرفتند، تصریح کرد: اما هوشیاری و بصیرت مردم کشورمان مانع تحقق توطئه های شوم دشمنان شده است.

 

وی از پایگاه نماز جمعه به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق یاد کرد و گفت: نماز جمعه پایگاه میثاق با ولایت است و به عنوان یک جبهه سیاسی و فرهنگی نقش بسیار اثربخشی در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دارد.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که آثار و برکات نماز جمعه امروز در جامعه اسلامی کاملاً آشکار است، گفت: خطبه های اثرگذار ائمه جمعه عامل خنثی شدن بسیاری از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

 

حجت الاسلام راشدی گفت: نماز جمعه از ابتدای انقلاب تاکنون یکی از مهم ترین پایگاه های بصیرت بخشی و آگاه سازی مردم مسلمان از تحولات روز کشور، منطقه و دنیا بوده و توانسته است ضمن آشنایی مردم با مسائل معنوی، دینی و سیاسی از نفوذ دشمن نیز جلوگیری کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت هوشیاری و بصیرت مردم در برابر توطئه های خطرناک دشمنان تأکید کرد و گفت: امروز دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا به دنبال حذف معنویت از جامعه دینی و جایگزین کردن آن با فرهنگ های منحرف و فسادآلود است.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که جامعه دینی در شرایط فعلی باید یک جنگ تمام عیار فرهنگی با دنیای غرب مواجه است، ادامه داد: در این جنگ فرهنگی تنها باید با هوشیاری از ارزش های دینی حراست کرد و موفقیت در این مسیر نیازمند اقدامات پیشگیرانه است.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که امروز وضعیت فرهنگی کشور رضایت بخش نیست و این مسأله موجب نگرانی های بسیاری را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه شبکه های ماهواره ای و اینترنت امروز تأمین کننده خوراک لازم برای زندگی فردی و اجتماعی جوان ایرانی هستند.

 

وی با اشاره به این که عقب ماندن از این قطار خسارت های جبران ناپذیری را برای کشور در پی خواهد داشت، بیان داشت: معنویت و ارزش های دینی جامعه امروز در خطر بزرگی قرار گرفته که اگر  منفعلانه عمل کنیم به حتم هجمه های دشمنان بر آن فائق خواهند آمد.

 

امام جمعه چالوس با تأکید براین که نسل جوان کشورمان امروز نیازمند الگو است تا بتواند در این جنگ تمام عیار خود را حفظ کند و اسیر دام های شیطانی غرب نشود، تصریح کرد: در این شرایط بحرانی نیازمند اجرای برنامه های هدفمند و اثربخش دینی و فرهنگی در میان نسل جوان هستیم تا بتوانیم آنها را حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که دشمن برای هر جوان ایرانی برنامه ریزی می کند تا آنها را از دین و انقلاب جدا سازد، خاطرنشان کرد: هر گونه سهل انگاری در مباحث فرهنگی، کشور را در مسیر انحراف و تباهی سوق خواهد داد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ظرفیت مناسبی در کشور برای ترویج فرهنگ و ارزش های دینی وجود دارد، گفت: متأسفانه برنامه های فرهنگی در کشور از یک انسجام و وحدت رویه مناسب برخوردار نیستند و به همین دلیل شاهد بازدهی نامناسب در این خصوص هستیم.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در سخنرانی های خود از نگرانی شان از وضعیت فرهنگی کشور سخن می گویند، افزود: متولیان عرصه فرهنگی و دینی کشور باید با وحدت رویه در جهت تحقق دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی حرکت کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه های فرهنگی ما در کشور باید با مبانی اسلام و انقلاب مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: نباید شاهد مسائلی در کشور باشیم که با مبانی اسلامی و انقلابی ما در تضاد است.

 

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که گاهاً شاهدیم برخی برنامه های فرهنگی با اصول و مبانی اسلامی و انقلابی ما هیچ همسویی ندارند، گفت: این گونه مسائل برای کشورمان مضر است و متولیان این عرصه باید در تعریف و تدوین برنامه ها به گونه ای عمل کنند که به مبانی اصولی و انقلابی کشور خدشه ای وارد نشود.

 

امام جمعه چالوس انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی معرفی کرد و با بیان این که مباحث دینی و فرهنگی وجه تمایز نهضت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های جهان است، ادامه داد: امروز برنامه ریزان کشور باید در تدوین برنامه ها به موضوع پیوست فرهنگی توجه ویژه داشته باشند، چون زیربنا و شاخصه اصلی کشورمان مباحث فرهنگی است./950/202/ب2

ارسال نظرات