۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۴۰۲۴۰
آیت الله مجتهد شبستری:

قبور ائمه نماد مبارزه با ظلم و استکبار است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ائمه اطهار در زمان حیات با ظلم و ستم مبارزه می کردند، گفت: از این رو قبور ائمه دعوت کننده به مبارزه با ظلم است.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقه در آذربایجان شرقی عصر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه نشان ارادت با بیان اینکه نزد خداوند متعال منازلی هستند که دارای قداست و ارزش است، اظهار داشت: قبور ائمه اطهار بیوت مقدس و ارزشمند در نزد خداوند متعال است.

 

وی بابیان اینکه علت قداست مرقد ائمه اطهار به جهت مبارزه آن‌ها در طول زندگانی با ظلم و جور است و در حقیقت اماکن متبرکه نیز دعوت به مبارزه می‌کند، خاطرنشان کرد: ازاین‌رو ظالمان و مستکبران باعظمت و شوکت قبور ائمه اطهار مبارزه می‌کنند و بعضاً آن را شرک می‌دانند.

 

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه علت آنکه مرقد حضرت اباعبدالله را به آب می‌بستند و گاه قصد شخم زدند آن را داشتند و دستور ممانعت از زیارت قبر اباعبدالله را می‌دادند به آن خاطر بود که این قبور مردم را به مبارزه با ظلم دعوت می‌کند، خاطرنشان کرد: در تاریخ آمده است دست زوار امام حسین (ع) را می‌بریدند.

 

امام‌جمعه تبریز ادامه داد: متوکل‌ها در آن زمان و وهابیت در زمان ما زیارت قبور ائمه را شرک می‌دانند برای آن است که قبور ائمه استکبار و ظلم و ستم را تهدید می‌کنند، زائر واقعی حضرت اباعبدالله درس هیهات منا الذله را می‌آموزد و زیر یوغ ظلم و استکبار نمی‌رود، اگرچه با عزاداری‌های دور از معرفت کاری نداشته بلکه تقویت می‌کنند.

 

وی افزود: دشمن نمی‌خواهد قبور ائمه باعظمت و بارونق متجلی باشد، متون دینی بسیار به زیارت قبور ائمه تشویق کرده‌اند و در کتب ادعیه کثیری از آن‌ها مربوط به زیارت قبور ائمه و دایره المعارف است، در زیارات وارد شده است که ای امامان بزرگوار شما سخن ما را می‌شنوید و به ما پاسخ می‌دهید و همان‌طور که در زمان حیات درس ظلم‌ستیزی می‌دادید حال نیز درس ظلم‌ستیزی را از مرقد مطهر شما می‌آموزیم.

 

آيت‌الله شبستری عمران و عظمت قبور ائمه را تعظیم شعائر و نشان از عظمت تشیع دانست و گفت: شکوه و جلال قبور ائمه برای تشیع مایه عزت و آبرو است، ازاین‌رو باید مرقد ائمه اطهار که نماد مبارزه با ظلم و استکبار است از عزت و عظمت خاصی برخوردار باشد و تشکیل ستاد بازسازی عتبات که در تبریز نیز دارای شعبه است بسیار مهم و باارزش است.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان حرم، خاطرنشان کرد: حمایت مالی از مدافعان حرم مهم و باارزش است، ازاین‌رو باید حمایت‌ها از مدافعان حرم جدی گرفته شود و در این مورد نیز اقدامات لازم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام گیرد./202/854/ب1

ارسال نظرات