۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۴۰۵۰۵
۱۹ تا ۲۵ مرداد ماه؛

دومین دوره تربیت مشاوره حوزه علمیه مازندران برگزار می شود

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره دوم تربیت مشاوره حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: این دوره از نوزدهم تا بیست و پنجم مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.
کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه مرکز مشاوره حوزه علمیه استان از برگزاری دوره دوم تربیت مشاوره حوزه علمیه استان از نوزدهم تا بیست و پنجم مرداد ماه در مشهد مقدس خبر داد.

 

وی با بیان این که این دوره کارگاهی ده سرفصل آموزشی دارد که در دوره نخست سه سرفصل آموزش داده خواهد شد، افزود: مابقی سرفصل ها در مراحل بعدی برای شرکت کنندگان تببین و تشریح خواهد شد.

 

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که 50 نفر در این دوره کارگاهی ثبت نام کردند، ادامه داد: پس از مصاحبه و بررسی های صورت گرفته 30 نفر از این افراد به دومین دوره تربیت مشاور مدارس علمیه استان راه یافتند.

 

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که دوره تربیت مشاوره حوزه علمیه مازندران در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مازندران مقام نخست کشور را در برگزاری دوره های تربیت مشاوره در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

 

وی اصول فنون مشاوره، مدیریت تحصیلی، رواشناسی رشد، ارتباط مؤثر، کنترل عواطف و غرایز، ازدواج، خانواده و رواشناسی شخصیت را مهم ترین محورهای این دوره های آموزشی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که این دوره های آموزشی با حضور اساتیدی مجرب از قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: طلاب و اساتید توانمندی که از لحاظ علمی در پایان دوره انتخاب شدند به عنوان مشاور طلاب به مدارس اعزام خواهند شد.

 

وی با بیان این که شرکت کنندگان در این دوره آموزشی از طلاب سطح دو و سه مدارس علمیه استان خواهند بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان مشارکت و استقبال در این دوره های آموزشی بسیار خوب بود.

 

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه موضوع مشاوره در مدارس علمیه هیچ جایگاهی ندارد، افزود: در حالی که مباحث مشاوره ای در رشد و بالندگی یک طلبه در مباحث مختلف نقش بسیار حائز اهمیتی دارد.

 

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز نیازمندیم همه طلاب حوزه علمیه با اصول و مهارت های مشاوره ای آشنا شوند، تصریح کرد: یک طلبه برای موفقیت در فعالیت های تبلیغی به شدت نیازمند فراگیری اصول مشاوره است.

 

وی با اشاره به این که یکی از راه های ارتباط چهره به چهره و اثرگذاری آن نیازمند آشنا بودن با اصول مشاوره است، خاطرنشان کرد: اثرگذاری تبلیغ در جامعه با بهره گیری از ابزارهای مورد نیاز تبلیغی امکان پذیر است که یکی از این ابزار مهم آشنایی با اصول مشاوره است.

 

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران از فعالیت 28 مدرسه علمیه و حدود سه هزار طلبه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر هر یک از مدارس علمیه ما نیازمند یک مشاور است که با برگزاری این دوره های تربیت مربی می توانیم به استانداردهای مورد نیاز دست یابیم.

 

حجت الاسلام طبرسی افزود: که در حال حاضر در حال حاضر بسیاری از طلاب ما در بخش انگیزه، هدف گذاری، مدیریت زمان و مدیریت تحصیلی دچار ضعف هستند که وجود یک مشاور قوی در مدارس می تواند این مشکلات را مرتفع کند.

 

وی با بیان این که مشاوره چراغ های متعددی را برای طلبه روشن می کند، خاطرنشان کرد: طلاب با مشاوره می توانند مسیر صحیح را برای رشد علمی و اخلاقی خود انتخاب کنند.

 

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تعداد مشاوران فعال در مرکز مشاوره استان را ناکافی دانست و تصریح کرد: نیاز مدارس علمیه استان به مشاور بیش از تعداد موجود است./950/202/ب2

ارسال نظرات