۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۴۰۸۶۷
رئيس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل:

حوزه علميه ميراث دار نهضت علمي امام صادق در نشر انديشه هاي اسلامي است

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اينكه حوزه هاي علميه ميراث دار نهضت علمي امام صادق(ع) در نشر انديشه هاي اسلامي هستند، گفت: حوزه هاي علميه با الگوگيري از اين سبک و روش علمي و تعليمي، سيره آن امام را در اعتلاي فرهنگ ديني جامعه ادامه دهند.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت‌الاسلام سميع الله مردان رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل شب گذشته در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در آستان هلال ابن علي(ع)  با تسليت سالروز شهادت رئيس مذهب جعفري، گفت: امام جعفر صادق (ع) پايه گذار سبک تربيت شاگردان علوم ديني است و حوزه هاي علميه ميراث دار نهضت علمي امام صادق(ع) در نشر انديشه هاي اسلامي هستند.

 

وي افزود: فعاليت هاي علمي و فکري امام در مدينه يک الگوي تاريخي براي تمام دانشمندان مسلمان بويژه شيعيان جهان در طول تاريخ شد، تا حوزه هاي علميه با الگوگيري از اين سبک و روش علمي و تعليمي، سيره آن امام را در اعتلاي فرهنگ ديني جامعه ادامه دهند.

 

حجت‌الاسلام مردان، دوران زندگاني امام صادق(ع) را عصر جنبش فرهنگي و فکري و برخورد فرقه هاي گوناگون دانست و گفت: امام صادق(ع) در عصر خود توانست با جهاد علمي و تربيت چهار هزار شاگرد و نشر فرهنگ ناب اسلامي، شبهات و انحرافات ايجاد شده در آن زمان را از بين ببرد.

 

وي افزود: ميراث عظيم فقهي، کلامي، حديثي و تفسيري بجا مانده از مکتب امام جعفر صادق(ع) و شاگردان بي شماري که در اين دوران تربيت شده اند، نشان دهنده اهميت اين دوران و رشد علمي عظيم اسلام در اين مقطع حساس تاريخي است.

 

عضو شوراي فرهنگ عمومي  شهرستان آران و بيدگل تأکيد کرد: جايگاه رفيع و فصل بسيار درخشان تاريخ اسلام در عصر امام صادق(ع) سبب شده تا مذهب تشيع که اعتقاد به ولايت و امامت دوازده جانشين به حق پيامبر گرامي اسلام (ص ) را دارد، به‌عنوان مذهب جعفري شناخته شود.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: درس آموزي از مکتب امام صادق (ع) محدوده زماني و مکاني ندارد و در همه تاريخ و جغرافياي انساني گسترده است، از اين رو حوزه هاي علميه بايد با الگوگيري از اين مکتب در راه گسترش علم ديني و مقابله با افکار کج انديشانه و استقامت در راه اعتلاي دين تلاش کنند./202/1307/ب1

ارسال نظرات